
Австралийските училища въвеждат обучение по дисциплина
- Актуално
- Текст:

Класацията показва глобалния проблем с училищната дисциплина поне в развитите страни. Британски граждани например споделят, че на улицата избягват „да се разминават” с по-голяма група ученици, особено гимназисти, а предпочитат да използват другия тротоар. Същевременно в световен мащаб се увеличават самоубийствата сред тийнейджърите в резултат на тормоз от страна на връстниците им в училище.
Специално в Австралия проблемът стигна до Сената, подсилен от множество оплаквания на преподаватели разказващи за ужасяващи случаи на малтретиране и агресия в училищата не само между самите ученици, но в много случаи и срещу преподаватели, включително изхвърляне на учителски катедри и опустошаване на коли на учителите.
Според Австралийската асоциация за изследване на образованието (AERO) ситуацията с училищната дисциплина е най-сериозната причина учителите масово да напускат професията. Има училища, които търсят до 15 учители, а все още работещите са на границата на изтощението.
Австалийските власти, AERO и родителски организации са единодушни, че дисциплината трябва да се върне в училищата.
„Те трябва да бъдат научени да слушат и да поемат отговорност. Просто няма никакво уважение в класната стая“, казва пред 7news.com.au един родител.
Друг посочва корена на проблема: „За да съм честен, мисля, че тряба да се започне от родителите – дори ако трябва да ги биете с пръчка. Децата са продукт на своите родители, баби и дядовци, така че дисциплината започва у дома”.
Засега мерките в Австралия предвиждат обучение по дисциплина в целия учебен курс – от началното училище, до гимназиите. Учениците ще бъдат обучавани да пазят тишина, да вървят в ред и да не разместват подредбата в класната стая, основно чиновете, които да са подредени така, че учениците да седят с лице към преподавателя.
Педагози подкрепят обучението по дисциплина, но предупреждават, че сами по себе си набелязаните мерки и идеализираното връщане към „старото училище” няма да решат проблема, особено в гимназиите. Поставят се въпроси като „Какво да правите, ако десетина ученика изобщо не влизат в клас, а други десет отказват да разговарят с учителя?”,
Учителските организации настояват за широк обществен диалог по темата „Как да възпитаме младите хора в съпричастие и съчувствие, как да ги научим преди да се съпротивляват на училищния ред, да се запитат – „защо да го правя, вероятно мога и да се въздържа”…
Заедно с това педагозите призовават за разработване и обществено обсъждане на наградна и наказателна система в училищата, която да отрази особеностите на времето – подценяваните морални ценности, презадоволеността, правата и задълженията на децата, неограничената глобална комуникация, неудържимото бълване на виртуални продукти, включващи насилие и все по-ширещата се агресия на всички нива – от семейството и улицата, до глобалните конфликти.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
