
Пуска се движението по нови 2,7 км от АМ „Струма“ в отсечката Железница - Симитли
- Пътно строителство
- Текст:

Тази нощ ще бъде пуснато движението по новоизградените 2,7 км от АМ „Струма“ в отсечката Железница – Симитли /от км 370+400 до км 373+100/, която е подучастък от Лот 3.1 Благоевград – Крупник. Разрешението за ползване на участъка връчи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
Движението в посока София ще е изцяло по новоизградения участък, а в посока Кулата трафикът ще преминава по първокласния път I-1 София-Кулата и частично по автомагистралата.
Свлачището преди тунел „Железница“, което е констатирано още през октомври 2020 г., вече има готов проект за укрепване и предстои одобряването му от МРРБ. Идеята е движението да бъде пуснато на два етапа, като в следващия етап, в рамките на около 3 месеца, строителят да завърши първия етап на укрепването, така да може да се пусне целия трафик в посока София, включително и през тунела. По този начин ще се облекчи до голяма степен движението в тази посока.
Строителят пое ангажимент да завърши укрепването на цялото свлачище, най-вероятно в средата на следващата година, за да може да се пусне целия участък, съобщи още министърът. По думите му другото свлачище - от другата страна на тунела, е малко и ще бъде решено преди пускане на движението, като то не представлява сериозен проблем за отварянето на трасето.
Целият лот 3.1 Благоевград – Крупник, част от който е новият участък, е с дължина 12,6 км. Той е разделен на две отсечки, разположени от двете страни на бъдещия тунел „Железница“ и трасето в близост до него. Строителството им е на финален етап.
Движението по първия участък от Лот 3.1, с дължина 7 км /от км 359+000 до км 366+000/, от Благоевград до кръговото кръстовище с път I-1 София – Кулата преди строящия се тунел „Железница“, беше пуснато през май 2019 г. Вторият участък от с. Железница до с. Крупник /от км 370+400 до км 376+000/ е с дължина 5,6 км. Той е разделен на два подучастъка. Сега се пуска движението по първия подучастък от с. Железница до Симитли /от км 370+400 до км 373+100/, който е с дължина 2,7 км. Последният 2,9 км подучастък от Симитли до Крупник /от км 373+100 до км 376+000/, ще бъде изграден след потвърждение решението за изграждане на Лот 3.2 Крупник – Кресна и в зависимост от Решението на съда по постановеното Решение на МОСВ №9- ОС/01.08.2022 г.
Изпълнител на строителството на участъка е обединение „ДЗЗД АМ Струма 3.1“, в което участват: „ГРОМА ХОЛД” ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „АБ” АД – ХАСКОВО, „ХИДРОСТРОЙ“ АД, „Алве Консулт” ЕООД. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД „СН АМ Струма Лот 3.1“, в което участват: МОТТ МАКДОНАЛД ЛИМИТИД, Великобритания; „Трансконсулт-БГ“ ООД и „Тест Консултинг“ ООД.
Проектът за строителството на Лот 3.1 Благоевград – Крупник от АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
