
Настъпва ли парадът на средновековното варварство
- Свят
- Текст:

Британският хранителен гигант Waitrose се кани да премахне сроковете на годност за стотици продукти, за да намали отпадъците и да научи купувачитесами да определят кога храната все още е годна за консумация, съобщава Bloomberg.
По-специално надписите "годно до" ще престанат да се поставят върху пресните зеленчуци и плодове. "Домакинствата в Обединеното Кралство изхвърлят 4,5 милиона тона хранителни продукти всяка година, което означава, че цялата енергия и ресурси, използвани в производството на храни, се губят", обясни педставител на John Lewis Partnership Мария Ромпани.
Подобни мерки е предприела и друга хранителна верига - Morrisons. Ръководството на веригата от супермаркети е решило да даде на клиентите си правото сами да решават дали млякото им е годно за пиене. Те предлагат на клиентите да миришат съдържанието на бутилката и да обръщат внимание на миризмата: ако млякото мирише на кисело, пресечено е или в него са се образуват бучки, това означава, че продуктът се е развалил.
Представителите на Morrisons също така препоръчват на клиентите да съхраняват бутилките с мляко на хладно място, плътно затворени, така че млякото да запази полезните си свойства възможно най-дълго.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
