
75% от младежите нямат умения, необходими за започване на работа
- Образование - актуално
- Текст:

Почти три четвърти от младежите между 15 и 24 години в 92 държави с налични данни не са в състояние да придобият уменията, необходими за заетост, според нов доклад, публикуван от Комисията по образованието и УНИЦЕФ преди Световния ден на младежките умения.
„Възстановяване на ученето: В крак ли са децата и младежите с развитието на умения?“ (Recovering learning: Are children and youth on track in skills development?) включва анализи на развитието на способности в ранна детска възраст, както и сред деца от начални училища и младежи. Данните подчертават ниски нива на умения сред децата и младежите от всички възрастови групи, като за тези от държавите с нисък доход е най-малко вероятно да придобият уменията, необходими за просперитет, особено в бъдещи възможности за заетост, достойна работа и предприемачество.
„Едно вдъхновено, квалифицирано поколение от деца и младежи е критично важно за просперитета, напредъка и успеха на обществата и икономиките. Въпреки това мнозинството деца и младежи по целия свят са провалени от образователните си системи, които ги оставят необразовани, невдъхновени и неквалифицирани – перфектната буря за непродуктивност“, казва Директорът по образованието на UNICEF Робърт Дженкинс. „Спешно са необходими инвестиции в рентабилни, доказани решения за бързо обучение и развитие на умения за днешното и бъдещите поколения, за да се преодолее тази криза“.
С високи нива на младежи, непосещаващи училище и ниско придобиване на умения на вторично ниво, страните по света се изправят пред криза на уменията, като болшинството младежи не са подготвени да се включат в днешната работна сила, посочва докладът.
Дълбоките различия между държавите и сред хората от най-бедните общности увеличават неравенствата. В поне една от три страни с нисък доход, над 85 процента от младежите изостават в придобиването на вторични, дигитални и професионални умения, отбелязва документът.

„За да дадем на младите хора възможно най-добрия шанс да успеят и да възстановят загубите в учението си заради пандемията, трябва да ги подкрепим цялостно. Но ние не можем да възстановим нещо, което не ние мерим. Трябва да знаем къде се намират децата и младежите в изграждането на набора от умения, които са им необходими, и да следим напредъка им. Затова Комисията по образование, UNICEF, и партньорите работят за преодоляване на критични пропуски в данните, включително по стартирането на Световния часовник на уменията (World Skills Clock), който да помогне да се следи напредъка и да повиши информираността за придобиването на умения от младежите по целия свят, за да можем да насочим спешни действия, за да подготвим това поколение да процъфтява в бъдещето“, казва изпълнителният директор на Комисията по образование Лизбет Стир.
Данни от 77 държави показват, че по-малко от три-четвърти от децата между 3 и 5 години се развиват правилно в поне три от четирите области на грамотност – математическа, физическа, социално-емоционална, и учене. Мнозинството от децата на около 10-годишна възраст в държавите с ниски и средни доходи не могат да четат и да разбират прост текст. Тези основополагащи умения са градивните елементи за по-нататъшно образование и развитие на умения, посочва докладът.
Основна грамотност и математическа грамотност; преносими умения, включително житейски умения и социално-емоционални умения; цифрови умения, които позволяват на хората да използват и разбират технологиите; специфични професионални умения, които подпомагат вливането в работната сила; и предприемачески умения са от съществено значение за просперитета на децата. Тези умения са критично важни и за развитието на обществата и икономиките.
UNICEF и Комисията по образование призовават правителствата по света да достигнат до всяко дете с качествено образование и да премахнат бариерите, които ги излагат на риск от отпадане; да оценят нивата на учене на децата и да осигурят персонализирани наваксващи часове, за да ускорят догонването; да дават приоритет на основните умения, за да изградят стабилна основа за учене през целия живот; и да подпомагат психо-социалното здраве и благополучие чрез предоставяне на цялостна подкрепа. Докладът очертава необходимостта от по-обширни данни за разликите в уменията сред децата и младите хора от всички възрастови групи.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
