
Какво се обърка във Великобритания заради Брекзит
- Свят
- Текст:

„Да завършим Брекзит“ беше лайт-мотивът на Борис Джонсън в хода на предизборната му кампания през 2019 г. Но две години след това и пет години след първоначалния референдум, британците се опасяват, че Брекзит далеч не е завършил.
През миналата седмица последствията от Брекзит вкараха страната в хаос, бизнесът се чуди как да се справи с ужасни търговски сделки – или с липса на такива, а международната преса упражнява остроумието си върху положението във Великобритания.
За да смекчи кризата от недостига на близо 100 000 шофьори, правителството е решило да смекчи визовия режим, но в мащаби, които далеч няма да облекчат положението и освен това възнамерява да облекчи тестовете за шофьори, създавайки по този начин потенциална опасност за сигурността по пътищата.
Проблем не е само визовият режим след Брекзит. Според Агенцията на ООН за бежанците, новите имиграционни правила нарушават международното право, определяйки търсещите убежище във Великобритания като „недостойни и нежелани“. Законопроектът за имиграцията ще криминализира действията на търсещите убежище, които влизат в Обединеното кралство без разрешение, което означава, че може да прекарат четири години в затвора. Очаква се и хаос на летищата, заради нови првила и документи за временно пребиваване на граждани от ЕС и Швейцария във Великобритания.
Цените на стоките растат. Въпреки първоначалните предвиждания, Байдън и Джонсън не успяха да постигнат напредък в преговорите за търговско споразумение миналата седмица. Така че, няма сделка със САЩ, няма сделка с Индия, а военното споразумение със САЩ и Австралия настрои международната общност срещу Обединеното кралство, поставяйки под съмнение коректността му.
Много от предизборните обещания на консерваторите се оказват кухи. Няма инвестиции в нови училища и в образованието, имиграцията първоначално намаля, но ще трябва да се увеличи, тъй като няма работници – и не само шофьори на тежкотоварни камиони, а и за земеделието, за ресторантите, за културните институции. Освен бензиностанциите, затвориха също и редица магазини, ресторанти и дори супермаркети.
Но предизвикателствата предстоят. Традиционно, коледният период предвижда двойно по-голямо натоварване в сектора, ако не и тройно. А някои производители на пуйки вече изхвърлят продукцията си, защото няма кой да я обработи. За бизнеса това е кошмар, а търговците предричат катастрофа около Коледа.
Драстично се повиши цената на морските превози и заради митническите правила след Брекзит, и заради пандемията. Средната цена на контейнер от £ 3000 вече е £ 14 000, казват експерти в бранша и недвусмислено определят това като инфлация, което британците виждат и в цените на много стоки.
В крайна сметка, завършва indy100.com, остава ни да се радваме, че си върнахме контрола.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Как се движат пазарите днес

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ
