
Национални етични правила за реклама и търговска комуникация
- България
- Автор:

Подаването на сигнали и жалби за неетична реклама става безплатно и лесно чрез електронната форма на сайта на НСС.
Националният съвет за саморегулация (НСС) публикува на своя сайт www.nss-bg.org нова редакция на етичния кодекс.
Националните етични правила за реклама и търговска комуникация се прилагат за всяка форма на комуникация, произведена от маркетинг-оператор и предназначена да популяризира продукти или да повлияе на поведението на потребителите, независимо от използваните медийни канали.
„Целта е рекламата в България да бъде благоприлична, почтена, честна и правдива и все по-отговорна към потребителите и обществото“, коментира Ели Герганова, председател на УС на НСС.
Етичният кодекс е резултат от съвместните усилия на неговите учредители - Българска асоцияция на рекламодателите (БАР), Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА), Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) - и е съгласуван с широк кръг заинтересовани страни като Съвета за електронни медии (СЕМ), Министерство на културата, Министерство на здравеопазването, Министерство на транспорта и информационните технологии, Държавна агенция за закрила на детето, Асоциация „Активни потребители“ и други.
Освен познатите на обществото общи етични правила за маркетинг и реклама, разширението включва четири нови раздела: Търговски промоции; Спонсорство; Директен маркетинг и цифрова търговска комуникация; Твърдения относно околната среда и търговската комуникация.
Ново допълнение е Препоръка на НСС за маркетинг чрез влиятелни личности, която налага отговорно поведение на инфлуенсърите в социалните мрежи.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
