От 2029 г. YouTube ще излъчва „Оскарите”
- Bright Life
- Текст:
Снимка: blexmedia.com
Правата за международно излъчване, които държи Buena Vista International, ще приключат също през 2028 г., когато наградите „Оскар” ще отбележат вековния си юбилей.
От 2029 г. обаче, Американската академия за филмови изкуства ще предостави на YouTube ексклузивни глобални права да излъчва церемониите поне до 2033 г. Платформата за видеосподеляне, собственот на Google, ще излъчва директно и безплатно за повече от два милиарда свои потребители по целия свят, както и за абонатите на YouTube TV в САЩ.
Освен самата церемония, чието излъчване носи на Академията около $ 150 милиона, YouTube ще показва и широк спектър свързани материали – презентациите и официалния обяд на номинираните, кадри от червения килим и зад кулисите, връчването на студентските „Оскари” и научните и технически награди, интервюта с членове на Академията, образователни програми, подкасти и други формати.
Освен това, инициативата на Google Arts & Culture ще осигури и широк дигитален достъп до избрани изложби и програми от Музея на Академията, както и до дигитализираната част от колекцията му, която съдържа над 52 милиона експонати.
Според изпълнителния директор на YouTube Нийл Мохан, партньорството с Академията и „ключовата културна институция” на „Оскарите” „ще вдъхнови ново поколение творци и любители на киното и ще запази историческото наследство на наградите“.
ABC от своя страна, отбеляза с гордост, че е „дом на Оскарите повече от половин век“ и подчерта, че очаква успеха на следващите церемонии, включително № 100 през 2028 г.
За ABC и Disney „Оскарите” отдавна са важна част от портфолиото им директни излъчвания, но през последните години рейтингите на телевизиите определено отстъпват пред тези на стрийминг платформите. Според запознати източници, именно Disney не са подновили преговорите за продължаване на ексклузивните им права, тъй като преценяват излъчването на церемониите „Оскар” за твърде скъпо и непечелившо.
Академията, от своя страна, отчита предимствата на стрийминга и глобалния обхват на YouTube. Определен интерес представляват и прогнозите, че през следващите години абонаментната YouTube TV може да се превърне в най-голямата платена телевизионна услуга в САЩ.
Още по темата във
facebook