
Челен опит: гръцки стартъп преработва отпадъците от кафе
- Икономика
- Текст:

Чрез лицензирана иновативна технология без химикали Coffeeco Upcycle получават от използваното кафе биоактивна маса, която използват и в разработването на биопластмаса. По този начин компанита може да се включи и в решаването на сериозен екологичен проблем – научният екип на Coffeeco Upcycle е изчислил, че при приготвянето на кафе еспресо се извлича едва 1% от съдържанието на суровите зърна кафе, докато останалите 99% просто отиват в кофата за боклук.
Това е огромен източник на ресурси, предвид че всяко година светът изхвърля 40 милиона тона употребявано кафе, които попадат на сметищата и произвеждат въглероден диоксид. За момента Coffeeco Upcycle преработва над 10 тона утайка от кафе месечно, а самата компания се оценява на € 6,6 милиона. В тримесечна отворена кампания за набиране на € 1 милион инвестиции, стартъпът събра още в първия кръг € 715 000.
Планираното финансиране ще позволи на Coffeeco Upcycle да преработва 22 тона утайка от кафе месечно. Компанията възнамерява да разшири и производствените си мощности за своята козметична линия Auraskin и да навлезе на пазарите в Европа, Обединеното кралство и САЩ.
Производствената концепция на Coffeeco Upcycle изцяло е фокусирана в кръгов производствен цикъл. Част от това е работата по изграждане на сътрудничества с големи търговци на кафе и вериги кафенета. Освен производството на вече сертифицираните си козметични продукти, компанията проучва и експериментални приложения на своите биопластмаси.
Coffeeco Upcycle е основана от инженер химиците Алексис Панциарос и Мариос Влачоянис през 2021 г. Двамата се срещат през 2016 г. на конкурс за иновации и споделят страстта си към устойчивите производства и кръговата икономика, наред с тревогата си от глобалното разхищение на ресурси.
Това, което отличава Coffeeco, е пълната вертикална интеграция в производствения цикъл - от събирането на отпадъци от кафе до готовите продукти и иновативния начин на разпространението им: първата търговска база за продажба на Auraskin са кафенетата – новаторска идея, която съчетава ежедневната култура на кафето с устойчивите грижи за кожата. За момента продуктите Auraskin се продават в повече от 90 търговски обекта в Гърция, Кипър, Мадрид, Лондон, Румъния и Бостън.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Медии разкриха подробности за новия пакет санкции на ЕС срещу Русия

Челен опит: гръцки стартъп преработва отпадъците от кафе

Microsoft „уби“ Skype - най-добрият обменник на файлове официално е закрит

Безпрецедентно: Германският Бундестаг не успя да ибере канцлер

В Египет ще издават електронни визи на туристите при пристигане

Годишната инфлация в Швейцария през април е 0%

От ЕК съобщиха кога ще представят плана за отказ от руското гориво

Wall Street Journal е в тежка немилост пред Доналд Тръмп
