
Избран е изпълнител за доставката на 35 електрически мотрисни влака
- ЖП и метро транспорт
- Текст:

Вече има избран изпълнител на доставката на 35 електрически мотрисни влака, съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на Green Transition Forum 4.0.
Подвижният състав ще бъде купен със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. За изпълнител е избрана полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o.” Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца.
Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката. „Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори“, категоричен бе министърът.
„Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата“, припомни министърът. Вече е готов първият локомотив и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София.
През април беше подписан договор за доставка на 7 двуетажни влака, като има възможност да бъдат поръчани още 3, така че бройките да бъдат увеличени до 10. „Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип „пуш-пул“, които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове. Вече сме на ръба чисто технологично с времето за производство, но ще положим максимум усилия да спасим и тези средства“, уточни още министърът.
Той каза пред участниците във форума, че България ще може да реализира почти 100 млн. лева финансов ресурс за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море.
Министър Гвоздейков посочи като неотложно решаването на проблемите с товарния трафик в страната. „Този казус няма да изчезне, дори когато влезем в сухопътния Шенген, защото България не е предприела в миналото стъпки за изграждането на буферни паркинги“, каза Георги Гвоздейков. Той призова представителите на транспортния бранш съвместно да се търсят начини за решаване на въпроса, както и възможни варианти за европейско финансиране по тази инициатива.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Авангардно лечение върна зрението на мъж с генетично прогресивно ослепяване

Тръмп обяви въвеждането на 25% мито на вноса спрямо Индия

Жителите на ЕС внезапно започнаха да губят интерес към електромобилите

Какви са цените на хранителните стоки в европейските градове

Полша все по-често e обект на руски хибридни атаки

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове
