
Хиляди компании продължават да споделят с Facebook личните данни на хората
- SEO & социални медии
- Текст:

Ново проучване на Consumer Reports установи, че огромен брой компании споделят лични данни с Facebook. В хода изследването са разгледани данните на 709 доброволци и е установено, че средно 2230 компании изпращат данни за всеки човек във Facebook, пише HackerNoon.
Една от компаниите, LiveRamp, фигурира в данните за 96% от участниците. Сред другите компании, споделили данни, са такива ритейлъри, като Home Depot, Walmart и Macy's, а също така компании, които предоставят кредитни доклади и лични потребителски данни, като Experian и TransUnion's Neustar, а така също Amazon, Etsy и PayPal.
Предаваните данни включват информация за това, което хората правят извън платформите на Facebook, като например посещение на уебсайтове, онлайн пазаруване и взаимодействие с различни брандове. Тези данни могат да бъдат използват за целенасочена реклама.
Consumer Reports също така установи, че инструментите за прозрачност на Meta не са много полезни. Имената на много доставчици на данни са неясни и на компаниите, предоставящи услуги на рекламодатели, често се разрешава да игнорират исканията за отказ.
Consumer Reports призовава за редица промени в политиката, включително задължаване на компаниите да приемат стратегии за "минимизиране на данните" и увеличаване на прозрачността на рекламата.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Тръмп си намери оправдание да отлага очакваните санкции срещу Русия (обзор)

OpenAI изиска чатовете на майката на децата на Мъск и негови приближени лица

Аптеките в Германия се сблъскват с липса на медикаменти

Япония е рекордьор по столетници

Анонимна класация ще отличи „най-тъпото” използване на изкуствен интелект

Русия и Беларус подновиха военните учения „Запад“

Светът реагира на руското нахлуване с дронове над Полша

Албания първа в света назначи изкуствен интелект за министър
