
В Хонконг разработиха пътна настилка със слънчеви панели
- Възобновяема енергия
- Текст:

Инсталацията е базирана на монокристални соларни модули с КПД 20% и изходна мощност 31,5 W. В PVP се използват листове от закалено стъкло отпред и отзад за повишена структурна здравина и защита.
„Към предната повърхност на модула са добавени шарки за по-високи противоплъзгащи свойства“, казват създателите. „Вместо куха конструкция се използва мокър слой от смес от въздух и епоксид за по-добра адхезия.“
Като основна повърхност е избран асфалтобетон. Входните параметри също бяха избрани, като се вземат предвид времето, условията на обекта, мощността на фотоволтаичния модул, повърхностната температура на модула и температурата на пътя.
Учените са установили, че покритието може да достигне потенциална електрическа мощност от 0,68 kWh/m2 и ефективност от 14,71%.
Те заявяват, че запълването с епоксид намалява максималната годишна повърхностна температура на PVP модула с 8,4% и отбелязват, че средното намаляване на топлинния остров може да достигне до 13,16⁰C.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Авангардно лечение върна зрението на мъж с генетично прогресивно ослепяване

Тръмп обяви въвеждането на 25% мито на вноса спрямо Индия

Жителите на ЕС внезапно започнаха да губят интерес към електромобилите

Какви са цените на хранителните стоки в европейските градове

Полша все по-често e обект на руски хибридни атаки

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове
