
Стартъп разработи батерии, които се зареждат почти мигновено
- Иновативни продукти
- Текст:

Разработена от швейцарския стартъп Morand, eTechnology има потенциала напълно да промени правилата на пазара на електрически превозни средства.
Предложеното решение са силови батерии, които се зареждат до 80% само за 72 секунди - много пъти по-бързо от традиционните литиево-йонни батерии и дори по-бързо от зареждането на конвенционален автомобил с гориво.
Тази скорост ще допринесе за повсеместното въвеждане на електрически транспорт.
Според Американския петролен институт (API) на средностатистическия собственик на автомобил с ДВГ са необходими две минути, за да зареди колата. Новата хибридна система eTechnology съкращава това време наполовина — бързото зареждане може да изиграе важна роля в общественото приемане на електрически превозни средства.
Друго предимство, според Morand, е, че eTechnology осигурява много по-дълъг живот на батерията от традиционните литиево-йонни батерии, използвани в електрическите превозни средства днес.
Според стартъпа, по време на тестове, прототип на решението eTechnology - три модула от 2,4 kWh всеки с напрежение 400 V - успя да се зареди на 80% за 72 секунди, 98% за 120 секунди и 100% за 2,5 минути (900 A/360 kW). Geo Technology също проведе независими тестове. Такава висока скорост на зареждане се осигурява от хибридна система, която използва както традиционни технологии за батерии, така и суперкондензатори.
Според Morand, компанията е тествала повече от 50 000 цикъла на зареждане на прототипа на eTechnology, много повече, отколкото могат да издържат конвенционалните литиево-йонни батерии.
Компанията също така твърди, че технологията е ефективна дори при изключително ниски и високи температури, което я отличаваот с традиционните батерии за електрически превозни средства.
Въпреки че тези резултати със сигурност не се отнасят за батерии с капацитет от 100 kWh или повече, използвани в превозни средства с голям пробег, Morand твърди, че технологията е оптимално подходяща за малки градски коли като Citroën Ami, която има капацитет на батерията 5,5 kW , з. Технологията може да бъде полезна и за дронове и електронни велосипеди, които ще се зареждат почти моментално.
Швейцарският стартъп си партнира с все още неназовани партньори, за да пусне технологията на пазара. Очаква се тези батерии да бъдат по-скъпи от литиево-йонните батерии, но с нарастването на производството цената на потенциално революционната технология ще пада.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
