
Как коронавирусът променя търговията на дребно
- Свят
- Източник: BBC
- Автор:

В икономика, която се определя от социалната дистанция, множество сектори са принудени да търсят нови начини за оцеляване. С особена сила това важи за търговията на дребно, която понесе много загуби от пандемията и от ограниченията, свързани с разпространението на коронавируса.
През март, в началото на коронавирусната криза, бяхме свидетели на дълги опашки от тревожни клиенти пред магазините за хранителни стоки и аптеките. Всички искаха да се запасят в случай на непредвидени обстоятелства. Днес, макар и по-рядко, все още на места има опашки - клиентите се изчакват, слагат задължително маска, влизат по един или двама в кварталните магазини, дезинфекцират се на влизане и излизане, което прави процеса на ежедневно пазаруване по-дълъг.
Една канадска компания смята, че е намерила разрешение на проблема - мобилен супермаркет в полуоткрит камион. Така купувачите могат бързо да вземат необходимите им стоки от първа необходимост, като в същото време поддържат социална дистанция.
Специалните камиони са изработени по поръчка, като са спазени всички изисквания за социална дистанция и дезинфекция с цел предотвратяване разпространението на COVID -19. Камионът е отворен в двата края и представлява нещо като тунел. Предвижда се да пазаруват не повече от петима клиенти едновременно. Всеки камион ще разполага с персонал и шофьор и ще следва определен предварително маршрут. Специално приложение ще уведомява жителите на съответния район, когато мобилният супермаркет е наблизо.
Според специалистите съчетаването на елементи от традиционния магазин с дигитална технология, безопасност и удобство би могло да създаде уникална пазарна ниша. Най-голямото предимство на мобилния магазин пред онлайн търговците е това, че клиентите могат да докоснат, физически да почувстват и да преценят продукта, без да се налага да посещават препълнен с хора магазин, да чакат на опашка за вход или да поръчват онлайн стока, която не са виждали.
Анализите показват, че в бъдеще и след кризата с COVID-19 ще се наложи да продължим да носим мески, да спазваме социална дистанция и да се дезинфекцираме често, а ежедневното пазаруване все още ще носи риск от заразяване. Първите мобилни магазини ще бъдат открити още този месец в Торонто. Компанията - автор на идеята, планира в следващите две години да пусне по пътищата 1000 фургона. Времето ще покаже дали това е „търговията на бъдещето".
Възникването на този тип хибридна търговия е един от примерите за това как пандемията стимулира иновациите във всички сфери на живота - от медицина, през ежедневието и работните практики, до пътуването и начините за почивка.
„Когато хората променят навиците си, възникват нови възможности", категорични са авторите на идеята.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
