
"И батериите им са дървени": в Швеция произвеждат акумулатори от дървесина
- Технологии
- Текст:

За съхранение на електроенергията те използват лигнин: сложен полимер, един от компонентите, отговорни за твърдостта на дървесината. За целта тънък слой от него се нанася върху фолио или пластмаса, съобщава Еuronews.
Лигнин съдържащите смеси остават под формата на отпадъци от производството на целулоза и хартия. Учени са се опитвали да използват лигнин за производството на гориво, различни видове медицински и козметични препарати, лепило - но все още не е изнамерен достатъчно евтин начин, поради което и много лигнин просто гние в ямите за отпадъци в предприятията. Смята се, че най-големите такива депа от отпадъчен лигнин се намират в страните от бившия СССР.
Вярно е, че той изобщо не е в чист вид - отделянето му е много скъпа и трудоемка задача. Но рециклирането на тези отпадъци в полза на енергетиката в Швеция се счита за отлична стъпка към "зелена икономика", още повече, че използваните батерии няма да са чак толкова вредни за природата.
През следващите години се очаква повишено търсене на батерии - предимно за електрическите автомобили. Вярно е, че за тези цели лигниновите батерии не са най-подходящите: те имат твърде малка плътност на заряда. Като опция, лигниновите батерии ще се предлагат за междинно съхранение на енергията в зарядните станции.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Авангардно лечение върна зрението на мъж с генетично прогресивно ослепяване

Тръмп обяви въвеждането на 25% мито на вноса спрямо Индия

Жителите на ЕС внезапно започнаха да губят интерес към електромобилите

Какви са цените на хранителните стоки в европейските градове

Полша все по-често e обект на руски хибридни атаки

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове
