Продажбите на автомобили ще паднат под 40%

Продажбите на автомобили ще паднат под 40% Снимка: pixabay.com

Прогнозата е за периода 2020-2030 г.

Възстановяването на продажбите на нови автомобили след спада вследствие на коронавирусната криза не само ще варира в скоростта на възстановяване на основните автомобилни пазари, но и ще бъде неравномерно

Очаква се намаляване на продажбите по-късно през 2020 г. и през 2021 г. за много страни, според нов доклад и прогноза на Automotive от Ultima Media

Докладът, озаглавен „Глобална прогноза за търсенето на нови превозни средства 2020-2030 - COVID-19: Дългият път напред", прогнозира глобален спад на пътнически и търговски превозни средства от 20% през 2020 г. в сравнение с 2019-а. Този спад ще варира драстично на основните пазари  - от едва 10% спад в някои страни до 40% в други. 

Мащабът на спада на всеки пазар ще зависи от множество фактори, включително продължителността на блокирането, основното здраве на отделните икономики, доверието на потребителите, пакетите за стимулиране на автомобила и стимулите за покупка", казва Даниел Харисън, автомобилен анализатор в Ultima Media и автор на доклада. 

„Разбира се, много региони са изправени пред допълнителни рискове в зависимост от това доколко са в състояние да управляват продължаващите огнища на вируса и да избягват евентуално подновяване на националните ограничения за блокиране.“  

Освен това изглежда, че моделът на възстановяване е неуспешен. Докато на повечето пазари се наблюдава известно възстановяване на обема на продажбите на превозни средства, откакто икономиките започнаха да се отварят през пролетта, този импулс едва ли ще продължи във всяка страна. В страни като Китай и Франция се установи растеж, който надмина нивата от 2019 г. В зависимост от прилагането и оттеглянето на икономическите стимули, както и от спирането на ограниченото търсене, продажбите на превозни средства могат да намалеят още след месеци тази година. 

И докато някои страни са готови да се възстановят по-бързо, дългосрочната прогноза е, че отделни пазари ще продължат да се борят до по-късно през 2020 г., за да възстановят годишните обеми на продажбите до нивата отпреди кризата - а някои изобщо няма да успеят в тази кауза.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: