Приходите на видео платформата Zoom нарастват, след като хората се обръщат към платформата по време на пандемията

Приходите на видео платформата Zoom нарастват, след като хората се обръщат към платформата по време на пандемията Снимка: Photo by Gabriel Benois on Unsplash

Zoom заяви във вторник, че приходите на компанията са скочили със 169% от предходната година до 328 милиона долара за трите месеца, завършващи през април, след като се превърнаха в една от водещите услуги за видеоконферентна връзка за мнозина останали у дома по време на пандемията.



Компанията отчете още по-астрономически скок при бизнес клиентите. Имаше приблизително 265 400 компании с повече от 10 служители, използващи платформата, което е 354% увеличение спрямо предходната година. Zoom „внедри милиони лицензи за нови клиенти", каза изпълнителният директор Ерик Юан за новите печалби.


Създаден като инструмент за бизнес комуникация преди близо десетилетие, популярността на Zoom избухна в началото на тази година, тъй като милиони хора в локдаун започнаха да го използват за провеждане на събития, вариращи от рождени дни до религиозни събития и дори до заседания в офиси.


Инициативите за работа от дома и за социално разстояние значително увеличиха трафика на платформата за видеокомуникации Zoom", каза Юан. Той добави, че пандемията също е довела до голям скок в броя на безплатните потребители на Zoom, които могат да приемат разговори до 40 минути, преди да бъдат помолени да плащат.


Акциите на Zoom нараснаха с близо 4% при търговията във вторник след доклада за печалбите, но по-късно паднаха до близо 5% под цената на затваряне във вторник. Към края на деня акциите се утроиха от началото на годината.


Въпреки че бизнесът на Zoom несъмнено се е възползвал от по-голямо използване по време на пандемията, той също е получил нежелано внимание.


Множество проблеми със сигурността се появиха в началото на март, включително спорове относно нивото на криптиране, което осигурява, и практиката на Zoombombing - където троловете прекъсват срещи, за да споделят нецензурни лекции или порнография - подтикващи проверки от американските власти и временни забрани от училищата в Ню Йорк и Сингапур.


Zoom реагира чрез опити за поправки и спиране на всички нови функции за период от 90 дни, за да се съсредоточи върху мерките за поверителност и сигурност. Този 90-дневен срок трябва да приключи в края на юни.


По време на кризата с добри намерения отворихме нашата платформа за безпрецедентен брой потребители за първи път, без да обмисляме напълно предизвикателствата, които ще доведе до тези, които нямат пълна ИТ поддръжка или създадени протоколи за сигурност и поверителност - каза Юан във вторник. - В резултат на това преживяхме негативно отразяване, свързано с нарушения, проблеми със сигурността и поверителността.


Zoom е изправен и пред нарастваща конкуренция от по-големи технологични компании, включително Facebook и Google. Всички те се борят за голяма награда, която вероятно ще стане още по-голяма: предвижда се пазарът на видеоконференции да нарасне от 14 милиарда долара през 2019 г. до 50 милиарда долара до 2026 г., сочи неотдавнашен доклад на изследователската фирма Global Market Insights.


Засега Zoom държи своята водеща позиция. Компанията надгради прогнозите си за следващите три месеца, прогнозирайки приходи между 495 и 500 милиона долара. Юан заяви, че засега продължава да вижда „повишени нива на участниците", дори когато се намалят някои ограничения за блокиране.


Но все още не е ясно каква част от живота си хората ще искат да живеят чрез видео, след като им е позволено да се движат по-свободно и да се върнат в офиса. Близо една трета от приходите на компанията идват от по-малки клиенти, които обикновено избират месечни договори, а не дългосрочни ангажименти, каза финансовият директор Кели Стекелбърг, признавайки, че някои от тези клиенти могат да отпаднат, тъй като повече хора ще се върнат на работа.


След като правителствата започват да облекчават ограниченията, може да наблюдаваме умерено търсене на нашите услуги“, добави тя.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: