Плюсовете и минусите на работата от вкъщи според специалисти и служители

Плюсовете и минусите на работата от вкъщи според специалисти и служители

Изпълнителният директор на JPMorgan Chase Джейми Димън го нарича „креативно изгаряне“: щастливите случайности, които се получават, когато хората работят рамо до рамо, разменяйки идеи и предлагайки новаторски начини за справяне с проблемите.

Димън е сред онези ръководители, които призовават бавно и внимателно да бъдат отворени наново офисите, предупреждавайки, че продължаващата ситуация на извънредно положение може да навреди на икономиката и обществото.

Банката, една от най-големите в САЩ, бавно връща част от служителите си за търговия и продажби обратно в офиса, след като въведе мерки за безопасност като проверки на температурата и отдалечени бюра. JPMorgan казва, че тези, които предпочитат да работят у дома, все още могат да го правят.

По време на неотдавнашна среща с анализатори, Димън дори заяви, че производителността е спаднала в някои части на банката, особено в понеделник и петък.

„Работата заедно има голяма стойност по отношение на сътрудничеството и креативността, и обучението на по-младите хора“, каза наскоро Димън пред MSNBC.

Връщането в безлюдните офиси ще дойде като голяма промяна за милиони служители, които са свикнали да работят от вкъщи. Да бъдат заменени срещите в Zoom по пижама с дълги пътувания с метрото или претъпкани магистрали е шокиращо.

Но Никълъс Блум, професор по икономика в Станфордския университет, казва, че може да има полза от връщането на хората към работа на място.

За да бъде генериран онзи вид иновация, която стимулира реалния растеж на дадена компания, хората се нуждаят от определено количество личен контакт с колегите си, твърди Блум. Това е така, защото най-добрите идеи често се появяват по време на спокойни моменти на работа, като разговор с колеги след среща или просто споделяне на обяд.

„Такива неща всъщност липсват при видео разговорите и изглежда, че това всъщност е важно за креативността“, каза Блум.

Блум не е единственият. Катрин Уайлд, президент на Partnership for New York, разговаря нашироко с изпълнителни директори и продължава да чува често срещано оплакване: че без междуличностното сътрудничество компаниите за финансови услуги ще имат проблеми с набирането и обучението на млади работници.

„Те имат млади хора, за които присъствието на живо и наблюдаването поведението на старши банкерите е било критична част от изучаването на бизнеса. Истинска загуба е да не могат те да бъдат част от това", каза Уайлд.

Междувременно базираната в Лос Анджелис Hercules Investments е запазила група от служители в офиса. Служителите практикуват социално дистанциране, носят маски и се придържат към 2 метра дистанция. Лореал Макдоналд, главен оперативен директор във фирмата, казва, че подходът й е жизненоважен, като обяснява, че когато се налага да се реагира за части от секундата относно случаи с пазара, обажданията от Zoom просто не вършат работа.

И все пак досега повечето компании държат служителите си у дома. В Ню Йорк Уайлд казва, че само малък брой служители са се върнали в офиса.

Изглежда, много служители се радват да работят от вкъщи. През зимата Рик Кастило бе нает като аналитик за проверки в медицинска компания в Аризона. Почти веднага COVID-19 удари и му беше казано да работи вкъщи. Сега той гледа на това като правилния начин.

„Ако има неща, които можете да правите у дома и да се справяте по-добре, една модерна, прогресивна организация би била глупава да не даде тази възможност“, каза Кастило.

И връщането в офиса не е без известен риск в момент, когато броят на случаите на коронавирус продължава да се увеличава.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: