От физици до модни предприемачи: как три момичета създават най-голямата платформа за етично облекло в Европа

От физици до модни предприемачи: как три момичета създават най-голямата платформа за етично облекло в Европа Снимка: Sprout

Технологичен startup на група физици току-що стана най-голямата платформа за етична мода в Европа.

Project Cece, което означава „Облекло за съзнателни проекти“ (Project Conscious Clothing), е търсачка за екологично чиста и отговорна мода с портфолио от устойчиви и етични марки. След като добави своя стотен партньор, уебсайтът се превърна в най-голямата онлайн платформа за устойчиви дрехи във Великобритания и останалата част на Европа.


Сега сайтът е дом на над 200 марки и може да се похвали с повече от 10 000 устойчиви продукта на едно място. „Достигането на сто партньори е огромно постижение за нас - казва Ноор Вейнховен, съосновател на Project Cece. - Това наистина доказва, че има толкова много невероятни устойчиви бизнеси и че етичното купуване не е толкова трудно, колкото изглежда.“


Сестрите Марчела и Мелиса Вийнгаарден и тяхната приятелка Ноор отварят очите си за екологичните и хуманитарни разходи на бързата мода преди години, когато се срещат в университета в Амстердам, изучавайки физика. През 2016 г. те комбинират разнообразния си набор от умения, за да съберат множество малки марки под един чадър. И трите дами имат опит в програмирането, така че са имали техническото разбиране, необходимо за изпълнение на проекта.


В миналото трите приятелки открили, че намирането на устойчиви дрехи, които харесват, невинаги е било лесно. От проверка на пълномощията на марката, до проучване дали етичните твърдения са верни - екипът на Project Cece е притеснен, че относителната лекота на бързата мода означава, че е по-малко вероятно потребителите да променят навиците си за пазаруване.


Устойчивото облекло е по-трудно да се намери, тъй като е разпространено в много, обикновено по-малки онлайн магазини. По принцип трябва да преглеждате множество уебсайтове, за да намерите това, което търсите - казва Марчела. - Тук идва Project Cece.“


Екипът на Project Cece смята, че устойчивото облекло може да бъде на достъпна цена, което означава, че купувачите не трябва да се обръщат към луксозни модни марки, за да са сигурни, че дрехите им са етични. Но в същото време потребителите трябва да свикнат с факта, че тениската за 3 евро е в основата на проблема.


Модата не е толкова евтина, колкото три евро за горнище: някой друг плаща цената - казва Ноор. - Не е етично някой друг да плаща цената. И това са толкова малко пари, че вие също не оценявате [дрехата] толкова много. Важната част от навлизането в бавна, етична мода е, че научаваме, че облеклото трябва да струва нещо."


Това настроение е в основата на това, което Project Cece се опитва да направи, тъй като триото иска бавната мода да е лесен избор, като същевременно се надява да предаде стойност на нашите дрехи.



Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: