Наложиха рекордна глоба на British Airways заради злоупотреба с данни на клиенти
- ЕС
- Източник: Forbes.com
- Автор:
Снимка: Isaak Struna/Unsplash.com
Глобата поради изтичане на данни за близо 430 хил. клиенти на компанията през 2018 г. е на стойност над 25 млн. щ.д.
Авиокомпанията British Airways не е успяла да защити огромния масив с лични данни, с които е работила през 2018 г., отстъди британският регулатор по въпросите с информационната сигурност ICO.
Това е довело и до успешната хакерска атака преди две години, при която в период от две седмици киберпрестъпниците са имали на разположение финансова и лична информация, засягащи близо 430 хил. клиенти на компанията.
При атаката хакерите са имали достъп до имена, адреси, пароли и финансова информация за клиенти на компанията, които са използвали сайта и мобилното приложение на British Airways за резервиране на полети.
Компанията от своя страна е засякла атаката едва два месеца по-късно.
Към момента това е най-високата глоба, наложена от ICO по Общия регламент на ЕС за защита на данните или GDPR.
През юни 2019 г. ICO предложи глобата да бъде много по-голяма - в размер на близо 240 млн. долара. Авиокомпанията обаче обжалва решението през тази година с мотива, че към момента търпи големи загуби поради пандемията от COVID-19.
Регулаторът отбелязва, че British Airways са положили сериозни усилия от 2018 г. насам, за да подобрят киберсигурността при обработка на личните данни на клиентите си.
Това е довело и до успешната хакерска атака преди две години, при която в период от две седмици киберпрестъпниците са имали на разположение финансова и лична информация, засягащи близо 430 хил. клиенти на компанията.
При атаката хакерите са имали достъп до имена, адреси, пароли и финансова информация за клиенти на компанията, които са използвали сайта и мобилното приложение на British Airways за резервиране на полети.
Компанията от своя страна е засякла атаката едва два месеца по-късно.
Към момента това е най-високата глоба, наложена от ICO по Общия регламент на ЕС за защита на данните или GDPR.
През юни 2019 г. ICO предложи глобата да бъде много по-голяма - в размер на близо 240 млн. долара. Авиокомпанията обаче обжалва решението през тази година с мотива, че към момента търпи големи загуби поради пандемията от COVID-19.
Регулаторът отбелязва, че British Airways са положили сериозни усилия от 2018 г. насам, за да подобрят киберсигурността при обработка на личните данни на клиентите си.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Xiaomi се изправя срещу лидерите в производството на електромобили
До 5 000 лв. глоба при некоректно превалутиране и закръгляване на цените от лева в евро
Нов ботнет е заразил 46 хиляди Wi-Fi рутера по целия свят
Местните избори в Турция: Истанбул ще определи бъдещето на страната
Защитата на ЕС се превръща в приоритет дори за евроскептиците
ЕС втвърди позицията си за вноса на украинска селскостопанска продукция
Авиационният сектор е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
Небезопасни и ненадеждни: в Китай ще се откажат от Intel, AMD и Windows
В Китай завършиха изпитанията на влак с водородно гориво
КЕШ клуб
300
3 000
30 000