Маркетингът в туризма след COVID-19 и как различните поколения почиват

Маркетингът в туризма след COVID-19 и как различните поколения почиват Снимка: enrichmybrand.com

Възстановяването от вредите от социалното дистанциране зависи от способността и желанието на всяко отделно поколение да започне отново да пътува.

   Лидерите в туристическата индустрия вече започват да обмислят своите бъдещи маркетингови стратегии и всеки в този сектор трябва да има предвид и начините, по които всяко поколение се формира от уникални родови характеристики, които пък от своя страна се оформят от историческите събития през годините на израстване.
Характеристиките на поколенията не са достатъчни за цялостна маркетингова стратегия, но те са важни ориентири, които маркетолозите в туризма не бива да пренебрегват.

Ето и няколко съвета, които туристическите доставчици могат да използват, когато правят промени, за да се приспособят към бъдещите нужди на различните поколения след COVID-19.



Baby boomers
„Бейби бумърите”, или родените между 1943 и 1960 г., жадуват за нови преживявания, трансформация и периоди на самооткриване. Те искат преди всичко да бъдат третирани специално: безплатен трансфер до летището, транспорт до забележителности, централно местоположение, безплатна закуска.

Трябва да имате предвид, че това е поколение, обичащо младостта, но сега се счита за уязвимо и трябва да се препоръчват места, където социалното дистанциране не е проблем. Бумърите наистина се нуждаят от пътувания, които да са индивидуално пригодени за тях.

Gen X
Генерация Х, или родените от 1961 до 1981 г., са по-практично поколение. Това поколение израства сред трудни и преходни периоди, в които се сблъскват с разводи, повишаване на престъпността, финансови кризи и влошаване на образованието. Те са поколение на оцеляващи. Техните нужди включват Wi-Fi, място, което може да не е централно, но да е с лесен достъп и вътрешна информация за  предлаганите услуги. Те са фокусирани върху здравето и благополучието, тенденция, от която хотелите се възползват и от преди COVID-19.

Туристическите доставчици трябва да положат усилия, за да привлекат Генерация Х. Менюта е по-добре да бъдат преравени, за да излязат на преден план опциите за здравословно хранене. Предлагайте вегански ястия, интернационална кухня, също и избрани местни специалитети.

Помислете внимателно за първите си онлайн срещи с тях по пътя на резервацията. Един завладяващ и привлекателен уебсайт е изключително важен за спечелване на вниманието им. „Плащате три нощувки, четвъртата е безплатна“ ще се хареса на практичния маниер на Генерация Х.

Millennials
Милениумите, или родените между 1982 и 2000 г., разглеждат COVID-19 като „болест на Бумърите“, нещо, което не им влияе повече от грипа. Те са пехотинците на похода към нормалния живот. Общо казано, те биха пренебрагнали риска в името на ходенето по концерти и пътувания, особено ако плащат по-малко, отколкото са свикнали. Сегашният момент е техният шанс да видят света.

Така че, ако близо до вас има фестивал с електронна музика, привличащ по-млада тълпа, по-лесно ще спечелите и привлечете миленуъми в хотела ви, отколкото ако промотирате местния джаз фестивал, събиращ по-възрастната тълпа. 

Gen Z
Генерация Z, или родените между 2001 и 2019 г., са „обезпокоено“ поколение още преди появата на коронавируса. Родените през това време не познават свят без тероризъм, мобилни телефони и интернет. Освен това имат силно протективни родители, баби и дядовци, които участват активно в процеса на вземане на решения на поколението.

За да се харесате на тях, маркетинговите стратегии, резервациите и хотелското преживяване трябва да бъдат без напрежение, ефективни и най-вече успокояващи.

Може предварително да информирате Генерация Z какво предлагате и след това да им го доставите. Това е поколение от потребители, с които трябва да се изгражда доверие.

В същото време днешните тийнейджъри, съставляващи това поколение, са по-устойчиви на крещящи реклами за продажби, отколкото всяка друга потребителска категория, така че помислете за нюансиране в подхода. Подходът към тях е точно обратното на реклама за лекарства, която споменава толкова много странични ефекти, че накрая болестта става за предпочитане.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: