Как да съхраним темповете на растеж на бизнеса по време на криза

Как да съхраним темповете на растеж на бизнеса по време на криза Снимка: laurareyero/iStock

Три съвета как да се адаптираме към новата реалност в условията на пандемия.

Пандемията на коронавируса и последвалият икономически спад принудиха предприемачите и ръководителите на компании да се адаптират към новите реалности. Изпълнителният директор на UserTesting Анди Макмилън дава три съвета, които ще ви помогнат да запазите темпа на растеж на бизнеса.

В доклад на консултантската фирма Globalization Partners се посочва, че през 2020 г. повечето компании са продължили развитието си на международния пазар, въпреки икономическата криза.

Компанията на Анди Макмилън Human Insights е една от тях: през юли 2019 г. тя откри първия си международен офис в Шотландия. Въвеждането на ограниченията, дължащи се на COVID-19, започна в средата на март 2020 г., тъкмо когато Макмилън и неговият екип обявиха, че ще привлекат $100 млн. за разширяване на глобалната експанзия. През юли тази година, по време на глобалната икономическа криза, Human Insights успя даже да наеме първия вицепрезидент по продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион. Запознаването и интервюто с топ мениджъра се състояха в Zoom.

Ето три съвета, които Макмилън предлага да имате предвид по време на пандемия.

1. Продължавайте международната експанзия.

Заради пандемията пострадаха много фирми, но разширяването на географията на бизнеса е напълно разумна стратегия в настоящата ситуация.

„Най-лошото нещо, което можете да направите по време на пандемия, е да седите и да чакате всичко да отмине."

Първо, компаниите могат да наемат талантливи служители от цял свят. Своеобразната международна база от дистанционни служители може да допринесе за по-плавното възстановяване на глобалната икономика. Сега е подходящото време, за да разнообразите персонала си.

На второ място, компаниите навлизат на чуждите пазари, за да разширят дейността си и да привлекат нови клиенти. Отхвърлянето на тази стратегия само ще спре растежа и ще даде предимство на конкурентите ви, когато светът се върне към нормалното състояние.

2. Общувайте редовно с екипа.

В нормална ситуация бизнесмените и топ мениджърите извършват десетки международни работни пътувания годишно. През 2020 г. основният начин за поддържане на бизнес връзките стана онлайн платформата Zoom.

Видеоконференциите помагат на хората да поддържат връзка помежду си, където и да се намират. Те обаче не могат да заменят личните срещи, необходими за нормалното развитие на една световна компания.

Според представители на McKinsey най-добрият начин да се преодолее този проблем е „ориентиран към хората подход за управление чрез вътрешния персонал и дистанционните служители". Той включва редовни виртуални срещи с международните екипи. Такива срещи трябва да се използват не само за обсъждане на доклади и отчети и за вземане на решения, но и за изграждане на комфортна атмосфера в екипа.

3. Бъдете гъвкави и се приспособявайте към ситуацията.

Сега процесът на назначаване на служителите, дори и на най-високите позиции, става чрез онлайн комуникиране в Zoom и представяне на препоръки от предишни работодатели. Можехме ли да си представим всичко това преди COVID-19? Едва ли.

„В съвременните условия са нужни гъвкавост, находчивост и умение за бързо вземане на решения. Човек трябва да иска и да бъде готов да се адаптира към създалата се ситуация."

Гъвкавост и адаптивност са необходими и за успешното международно управление. Не разглеждайте всички чуждестранни пазари при равни условия. Различните страни налагат различни ограничителни мерки поради коронавируса. Освен това темпът на възстановяване на икономиките също се различава в различните държави. Поради това компаниите се нуждаят от по-диференциран подход към планирането, наемането на персонал и маркетинга.

 

 

 

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: