Как да подготвим бизнеса си за предстоящото?

Как да подготвим бизнеса си за предстоящото?


2020 г. беше година, различна от всички останали. Пандемия, която разбуни ежедневието и рутината. Икономически смущения в глобален мащаб. Всеобща несигурност относно това какво точно предстои. Всички се движим в наистина неизследвана територия.

В бизнеса и маркетинга основното предизвикателство не се е променило: вземането на решение за инвестициите и стъпките, необходими за подготовката на вашия бизнес, предприемането на действия по вашия продукт, канал или потребителска стратегия, все още е от съществено значение.

Въпреки това традиционната концепция за това какво значи да си готов за това, което следва, включително познатите книги и доказани подходи, на които толкова много фирми разчитаха в миналото, е остаряла само за няколко месеца.
Само през последните шест месеца вероятно сме преживели промяна, която иначе би се случила за десет години.
Добрата новина е, че двойните предизвикателства - дълбоките смущения и несигурността, също предоставят на бизнеса възможност да преосмислят готовността си. Да преосмислим как най-добре да отговорим на потребителското търсене, дори когато то се колебае и дори да остане нестабилно. 

Днес бизнесът разполага с повече данни и потребителски отзиви и може по-добре да действа по тях, и може да отговори на по-високи стандарти по-отговорно от всякога.
Изследване, проведено от Google в партньорство с Deloitte, установи, че членовете на борда на Fortune 1000 вярват, че по-специално маркетингът може да бъде двигател за растеж на бизнеса, ако се ръководи от маркетингови директори, които заемат важни роли, като Innovation Catalyst, Capability Builder или Growth Driver.
Използването на тези предимства може да ви помогне да се развиете и да продължавате да се развивате, като отговорите на моментните изисквания.

 Може също така да ви осигури значително бизнес предимство и да ви помогне да оборудвате бизнеса си с пъргавината и устойчивостта, необходими, за да бъдете готови за всичко, което предстои.

Как да бъдем сигурни в това?


 Тъй като много от най-разрушаващите тенденции, пред които е изправен бизнесът днес - като например да се справи с бързо променящото се потребителско търсене, създаване и поддържане на надеждни вериги за снабдяване и доставки и вземането на разумни бизнес решения бързо, за да се пребори с конкуренцията - изобщо не са нови.
В същия този кратък период видяхме как бизнесът фукционира в дигитален вид и процъфтява. 
Какво значи дигитална трансформация?
 Не става въпрос само за изграждането на по-добър сайт за онлайн търговия (колкото и да е важно това).
 Става въпрос за използване на данни и технологии за увеличаване на разпространението и капацитета на вашите продукти и канали.

Ето няколко примера, които подкрепят дигиталната трансформация: 

1. Оставете данните да ви водят при изготване на вашата нова продуктова стратегия
След като научиха, че почти всеки вътрешен и международен полет вероятно ще бъде отложен с месеци, авиокомпаниите бяха принудени да намалят загубите си и да търсят нови модели за развитие. Екипът на голяма американска авиокомпания използва обобщени данни за търсенето на полети на Google, за да идентифицира маршрути с ниско споделяне и голямо търсене. След това те използваха тези информационни сигнали в комбинация с данни на собствени лица, за да дадат приоритет на полети по някои маршрути пред други. Днес тази авиокомпания има нова продуктова стратегия.

2. Облекчете несигурността в стратегията ви

Когато пандемията изхвърли развлекателната индустрия в канала, традиционните стратегии за разпространение станаха неприложими. Студиата бяха изправени пред избор. Трябва ли да пускат нови филми директно в стрийминг услуги? В едва кретащи салони? Или и двете? Google помогна на едно голямо филмово студио да анализира интереса към търсене на нов филм по населени места, за да определи дали и къде съществува интерес към прожекции. Подобен подход може и всъщност вече се използва за оптимизиране на търговията на дребно и QSR дистрибуцията и маркетинговите стратегии.

3. Удовлетворяване на динамичното потребителско търсене

Когато милиони нови домашни потребители преминаха от офлайн към онлайн транзакции, марките CPG се изправиха пред спешна необходимост да разширят своите търговски и дигитални партньорства, за да създадат преобладаващо онлайн присъствие и предлагане. В програма, създадена в Италия, Google използва сигнали и данни, за да помогне на рекламодателите на марки да управляват и измерват ефективността и да пренасочват някои офлайн търговски дейности и бюджети към дигитални.

Задоволете необходимостите на клиентите чрез значими действия 

Тези примери показват, че задоволяването на динамичното потребителско търсене е това, за което днешните инструменти и технологии са най-подходящи за подпомагане на бизнеса да бъде готов за това, което предстои. Защото днес е възможно да се направи нещо повече от това просто да се задоволяват базисните потребности на клиентите. Днес можете да отговорите на потребителското търсене в реално време, мащабно и по начини, които хората намират за смислени. И това е рецептата за разрастване на вашия бизнес.

Тествахме това в ново изследване „Rethinking Readiness“, където създадохме реклами, които надхвърлят обикновеното търсене, споменавайки редица реални човешки нужди, които често остават неизказани - като „вдъхновете ме“ или „накарайте ме да се почувствам обгрижен".

Имитирахме елементи на инструментите за автоматизация на Google и информационните сигнали, за да доставим тези реклами на участниците в проучването. Установихме, че тези реклами са довели до 30% повече кликове и над 15% по-голямо намерение за покупка - проценти много над рекламите, които са имали персонализация. Рекламите функционират не защото са персонализирани, а защото са смислени.

Нещо повече, хората реагират на реклами, които споделят тези по-дълбоки послания, дори повече, отколкото на реклами, фокусирани върху неща, които според тях са най-важни за решенията им за покупка - като качество на продукта и стойност на покупката.
Рекламите се сработват не защото са персонализирани, а защото са смислени, предизвиквайки повече от 31% увеличение на интереса и над 50% увеличаване на приятната изненада, същевременно намалявайки безразличието с 68%.

Нашето проучване показа, че дори умереното използване на информация от Google може да доведе до по-добри реклами, които водят до големи резултати, включително двуцифрени скокове в намеренията за покупка и в кликовете и любов и доверие към марката - показатели, които имат значение за всички търговци.

И така, какъв е крайният извод? 
Инструментите и информацията, достъпни за търговците днес, ви предоставят по уникален начин възможност да бъдете двигатели за растеж на бизнеса си и неговата устойчивост. И в тези непрекъснато променящи се времена непоклатимият ангажимент на Google е да ви помогне да се подготвите за всичко, което следва.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: