Как да организираме по-добре времето си?

Как да организираме по-добре времето си?



Още в колежа една приятелка постоянно молеше за разсрочка за нейните есета. Една вечер тя спомена за огромното облекчение, което изпитала, при поискване на 24-часово удължаване на срока, само за да почувства отново безпокойство и стрес на следващия ден, когато новият краен срок наближи.
Нямах проблеми със сроковете по това време - бях стриктна като студент. Работата на свободна практика обаче ме накара да разбера редуващите се вълни на страх/облекчение/страх, които се появяват, когато бъде отложен краен срок.
Интересното при този вид лош цикъл на управление на времето е, че е подобен на цикъла на дълга, който възниква, когато се борите с огранизирането на бюджет. И в двата случая отлагате да мислите за бъдещи изисквания за вашето време или пари, защото сте фокусирани върху проблемите, които са точно пред вас. Отлагате крайния си срок или вземате назаем пари, за да платите наема си, забравяйки, че точно след този, който временно сте спрели, има друг краен срок или сметка
Добрата новина е, че ако активно проследявате разходите си и се придържате към бюджета си, значи вече сте усвоили умения за управление на времето - просто ги мислите за умения за управление на парите. Но прилагането на следните бюджетни умения за управление на времето ще ви помогне да контролирате ситуациите без стрес. (Вижте също: 10 грешки в организирането на времето - и как да ги поправите.)

Платете първо на себе си


Всички знаем, че планът да се спести каквото остане в края на месеца е добър начин да не се спести нищо. Ето защо да платим първо на себе си е едно от най-важните правила за доброто бюджетиране. Уверете се, че вашите финансови планове са финансирани - преди да оставите днешните нужди да източат спестяванията ви, това ви позволява да бъдете крачка пред бъдещите проблеми.
Ако се борите с управлението на времето, можете също да изпреварите бъдещите проблеми, като първо си „платите". Номерът е да отделяте около 15 минути всяка сутрин, за да прегледате календара си и да направите планове, преди да започнете работния ден.
Може да се чувствате така, сякаш нямате достатъчно време да отделяте 15 минути всяка сутрин за планиране. В края на краищата, Шерил в счетоводството се нуждае от вас веднага и все още не сте подготвени за срещата с шефа ви.
Но да пропуснете 15-те си минути за планиране е като да откажете спестяванията си в началото на месеца. Оставя ви неподготвени за неща, които лесно бихте могли да предвидите.
 Точно както прехвърлянето на спестявания в началото на всеки месец означава, че няма да бъдете изненадани от спешна сметка (или пенсиониране в този случай), ако се ангажирате с 15 минути планиране всяка сутрин, няма да бъдете в примка на плановете , срещите, крайните срокове или другите нужди за планиране, които иначе бихте пренебрегнали.


Автоматизирайте

Много по-лесно е да спестите пари или да плащате сметки, ако не се налага да мислите за това. Настройването на автоматично теглене от вашата сметка всеки ден на заплата означава, че никога няма да се замисляте за прехвърляне на пари във вашия спешен фонд или 401 (k), а автоматичното плащане на сметката гарантира, че никога няма да пропуснете плащане. Можете просто да оставите автоматизацията да направи магията си, без да се налага да помните нещо.


Управлението на времето ви ще работи по-добре, ако се случва по същия начин.


Започнете с намирането на повтарящи се задачи, които изпълнявате, и открийте начин те да се случват автоматично. Например, ако получите няколко имейла, които изискват подобни отговори, създаването на шаблони за имейли може да ви помогне да автоматизирате имейлите си. Вместо да създавате нов отговор всеки път, можете просто да използвате вашите шаблони.
Освен това автоматичните напомняния чрез приложението за календар могат да ви помогнат да изпълнявате повтарящите се задачи.
 Ако постоянно закъснявате за нещо, автоматично напомняне може да ви помогне да запомните датата на крайния срок, да ви подтикне седмица преди това да започнете да събирате разписките си и да ви напомни два дни предварително, за да успеете да се организирате.


Проследявайте разходите си


Трудно е да разберете какъв е проблемът с вашите разходи, ако нямате представа къде отиват парите ви. Ето защо проследяването на вашите разходи е толкова важна част от бюджета. Трябва да разберете за какво харчите разточително, за да знаете какви разходи могат да бъдат намалени.
Управлението на времето изисква същото разбиране за „харченето". Колко от нас са се чувствали смачкани, преди да осъзнаят, че прекарват часове в социалните медии? Докато не разберете къде прекарвате времето си, ще се мъчите да намерите повече време, за да направите нещата, които са най-важни за вас.
Проследяването на времето ви може да изглежда непостижимо, но може да ви помогне да определите къде и как минават дните ви. Има няколко приложения, които могат да ви помогнат да проследите как и къде прекарвате времето си, включително Toggl и RescueTime.
Въпреки това запазването на стар часовник за проследяване на времето (т.е. на хартия) може да бъде още по-полезно. Както при финансовото проследяване, като си спомните, че ще трябва да запишете разточително решение (независимо дали това е да купите нещо, което не ви е необходимо, или да гледате видеоклип в YouTube, докато трябва да учите), може да ви накара да мислите за избора си.
Независимо дали използвате технология или хартия, за да следите времето си, снимката на начина, по който прекарвате това време, може да ви помогне да избегнете големите загуби.
 Прекарването на часове и ровене в „заешка дупка“ в Twitter не ви помага да постигнете целите си, а проследяването ви помага да осъзнаете колко време е само за „бърза проверка“ на вашата емисия. 

Вашият бюджет за производителност
Точно както да се справите с бюджета си, да организирате времето си е трудно, но не и невъзможно. Използването на уменията, които сте упражнявали относно финансите си, може да ви помогне да имате по-голям контрол над времето си. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: