Как вирусът промени потреблението в САЩ

Как вирусът промени потреблението в САЩ Снимка: Unsplash

Хората работят от вкъщи, лекциите са преместени оналйн, малките магазинчета са затворени. Как всичко това се отразява на харченето?
Както се очаква, купуването на хранителни стоки (и битови продукти) е нараснало с почти 50%. За сметка на това американците харчат сравнително по-малко за продукти за красота (приблизително 25% по-малко от обикновеното), както и за ресторанти и забавление (около 30% по-малко), сочи изследване на Earnest Research, публикувано от сп. New York Times в Instagram. Данните представят начина, по който американците са променили потреблението си откакто заразата с COVID-19 настъпи в САЩ. 

Най-голям спад се отчита в транспортния сектор, който е тясно обвързан с пътувания извън или вътре в страната. С почти 100% е намаляло купуването на самолетни билети и круизи, както и наемането на коли. Американците също така отказват да харчат пари и за нови жилища.


Отчита се покачване на купуването на електронни книги, абонаменти за видео стрийминг платформи, както и за новинарски сайтове. Най-благоприятно седенето вкъщи се отразява на гейминг сектора, който отчита ръст на продажбите на видео игри с около 80%.

Американските граждани значително са увеличили търсенето на услуги за доставка до домовете, предоставяни от ресторанти. След като жителите седят под ключ, ресторантите и веригите за бързо хранене остават празни. Улиците също са празни, което води до спад на използването на градски транспорт, таксита, споделени пътувания. Респективно глобите за паркинг също са по-малко, което е един от плюсовете хората да стоят вкъщи.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: