Бързата храна става все по-вредна

Бързата храна става все по-вредна Снимка: pixabay

Всеки, който е подложен на стрес, иска да задоволи малко глада си и може лесно да си купи фаст фууд (бърза храна) на всеки ъгъл.
Учените за първи път проучиха как се променя съставът на фаст фууд през последните десетилетия и стигнаха до тревожен резултат", пише германският вестник Die Welt.

Въпреки фитнес манията и диетите с ниско съдържание на въглехидрати, ресторантите за бързо хранене съществуват от десетилетия. Например Институтът за социологически изследвания Forsa показа, че един от четирима души в Германия купува фаст фууд или малки сандвичи поне веднъж седмично.

В същото време качеството на тази храна изобщо не се подобрява през последните десетилетия, отбелязва изданието.

Това са установили учени от Бостънския университет. Изследователи са проучили повече от хиляда ястия от десет известни американски вериги за бързо хранене, включително ресторанти за бързо хранене като McDonald's и KFC.

Изследователите анализирали размера на порциите, калориите и съдържанието на сол в предлаганите храни. Те обърнали особено внимание на закуските, гарнитурите и десертите. И сравнили получените резултати с показателите от 80-те, 90-те и 2000 г.

Оказало се, че всички разгледани показатели са се влошили значително през годините. Закуските, гарнитурите и десертите по същество се считат за допълнение към основното ястие, но въпреки това техните порции се увеличават значително през десетилетията.

Изследователите предполагат, че по-големите порции трябва да насърчават хората да купуват допълнителни продукти към основното ястие. Защото този, който вижда голяма порция, смята, че е получил повече за парите си.

 Увеличаването на порциите е довело до факта, че блюдата са станали по-калорични. Така калорийното съдържание на някои ястия се е увеличило с 60 калории в сравнение с предходното десетилетие. Значително се е увеличавало на всеки десет години и съдържанието на сол.

 В крайни случаи съдържанието на сол в храната се е увеличило с 14%. Малка утеха: поне съдържанието на желязо и калций в десертите се увеличава през изследвания период в четири от десет ресторанта

 Като цяло разнообразието от продукти се е увеличило с над 200%. Средно на пазара се появяват 23 нови ястия годишно. Но новите продукти обикновено са дори по-вредни от класическите ястия, съществуващи от години.

И докато потребителите са готови да ги консумират, съставът на продуктите вероятно малко ще се промени, отбелязва Die Welt.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: