Olympus се оттегля от пазара за фотоапарати след 84 години

Olympus се оттегля от пазара за фотоапарати след 84 години Снимка: Photo by Goh Rhy Yan on Unsplash

Фирмата заяви, че въпреки най-добрите си усилия, „изключително суровият пазар на цифрови фотоапарати" вече не е печеливш.

Появата на смартфоните, които свиха пазара на отделни камери, беше един от основните фактори, каза тя, след като регистрира загуби през последните три години.


Японската компания направи първата си камера през 1936 г. след дългогодишно производство на микроскопи. Semi-Olympus I разполагаше със сгъваема камера, наподобяваща акордеон, и струваше повече от месечна заплата в Япония. Компанията продължи да развива бизнеса с камери през десетилетията, превръщайки се в една от водещите компании по пазарен дял.


Има огромна привързаност към Olympus - каза Найджъл Атъртън, редактор на списание Amateur Photographer. 70-те години на миналия век бяха връхни точки с техните камери, рекламирани по телевизията от известни фотографи като Дейвид Бейли и лорд Личфийлд. „Тези камери бяха революционни - бяха много малки, много леки, красиво проектирани, имаха наистина хубави качествени обективи", добавя Атъртън.


Но фирмата насочи по-късния си набор от цифрови камери към среден пазар - „хора, които не бяха сериозни фотографи - те искаха нещо по-добро от камерата за насочване и снимане, но не искаха DSLR камера“. „Този пазар много бързо беше погълнат от смартфоните и се оказа, че не съществува.“ Пазарът на самостоятелни камери падна драстично - с 84% между 2010 и 2018 г.


Намирам Olympus за много разочароваща компания - казва Атъртън. - През последните няколко години те непрекъснато взимат грешни решения.“ Един пример, който той посочи, е липсата на напредък във видеоизпълнението, при което съперниците постигнаха успехи.


Компанията се сблъска и с голям финансов скандал с участието на висши ръководители през 2011 г. Сега Olympus се стреми да сключи сделка за отнемане на частта от своя бизнес, свързана с фотоапарати, така че неговите марки - като например лещи Zuiko - да могат да бъдат използвани в нови продукти от друга фирма, Japan Industrial Partners.


В изявление японската компания заяви, че до този момент е работила както обикновено. „Вярваме, че това е правилната стъпка за запазване на наследството на марката“, се казва в изявлението. 


Молим за вашето търпение... Olympus вижда този потенциален трансфер като възможност да даде възможност на нашия бизнес да расте и да зарадва както дългогодишните, така и новите любители на фотографията", се казва в съобщението. Компанията обаче никога не е спирала да прави микроскопи и е насочила оптичната си технология към друго научно и медицинско оборудване като ендоскопи.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: