Nike казва „Не го правете“ в съобщение относно расизма в Америка

Nike казва „Не го правете“ в съобщение относно расизма в Америка Снимка: Official Nike Instagram account

Марката, известна с кампанията си, която насърчава хората да излязат и „да го направят" („Just Do It“), призовава хората „да не го правят".

В петък вечерта Nike публикува текстово видео в своите акаунти в социалните медии със съобщения, насърчаващи хората „Поне веднъж не го правете“, игра с емблематичния лозунг на марката, който е признат по целия свят.


Съобщението гласи: „Поне веднъж не го правете. Не се преструвайте, че няма проблем в Америка. Не обръщайте гръб на расизма. Не приемайте невинни животи, отнети от нас. Не търсете повече оправдания. Не мислете, че това не ви засяга. Не се обръщайте и мълчете. Не мислете, че не можете да бъдете част от промяната. Нека всички бъдем част от промяната."


Съобщението на Nike идва четири дни, след като 46-годишният Джордж Флойд издъхна в полицейския арест в Минеаполис, а последните му минути бяха уловени на видео. Вижда се как униформен притиска задържания с коляно във врата в продължение на няколко минути. Видеото показва как Флойд се моли, че е болен и не може да диша. След това очите му се затварят и молбите спират. Той беше обявен за мъртъв малко след това. Служителят беше арестуван в петък и обвинен в убийство.


Това не е първият път, когато Nike използва техния лозунг за повече от просто спорт.


„Nike има дълга история на противопоставяне на фанатизма, омразата и неравенството във всички форми", заяви Nike пред CNN в събота. „Надяваме се, че споделяйки този филм, можем да служим като катализатор за вдъхновяване на действия срещу задълбочен проблем в нашето общество и да насърчим хората да помогнат за формирането на по-добро бъдеще.


За да отбележи 30-годишнината на лозунга „Just Do It" през 2018 г., Nike пусна реклама с Колин Каперник, бившия защитник на Сан Франциско 49ers, който коленичи в знак на протест по време на националния химн за предсезонната NFL игра. В тази реклама Nike се ангажира с протести по време на националния химн заради расовата несправедливост в NFL, а рекламата беше предшествана от кампанията на Nike „Равенство“. Стартирана през 2017 г., тази кампания се фокусира върху това как спортът може да разруши бариерите.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: