Google: Къде ходи българинът по Великден?

Google: Къде ходи българинът по Великден? Снимка: pixabay.com

Периодичен анализ за мобилността на хората в България (данни към 17 април)

Поинтересувахме се колко активен е бил българинът по време на празниците и ето какво сподели в най-актуалния си доклад за мобилността на хората в България Google Inc

 


1. В седмицата преди Великден посещаемостта на търговски обекти и места за отдих слабо се е понижила с 3%. Но в сравнение с началото на месеца тази стойност е значително висока.   

2. Посещенията на търговски обекти и пазари са запазили същия интензитет, но като показател остава с най-високата стойност, отчетена през месеца.

3. За разлика от предишните два показателя, посетителите на паркове и открити общински и обществени места продължават да се увеличават с бавен, но плавен темп от 3%.
 



4. Посещенията на възлови транспортни места рязко са намалели с 16%, което вероятно е свързано с въведените ограничения за пътуване около празниците.

5. Посещаемостта на работните пространства показва главоломен скок надолу с 47%, което в сравнение със стойността в началото на месеца отчита двойно по-малка стойност. 

6. Жилищните пространства пък силно са се оживили, като посещаемостта там е нараснала с 15%, което към момента е най-високо отчетената стойност на този показател за мобилност.   

От направения анализ може да се заключи, че в периода 11 – 17 април най-големи спадове в мобилността на общността са настъпили на работните места и възловите транспортни пространства, т.е. в този период повечето българи не са работили или пътували. За сметка на това жилищните пространства са били по-оживени и посещаемостта там е нараснала значително, като е достигнала максималната стойност от 26% за месеца, т.е. почти всеки трети българин е напускал дома си. 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: