Google и WWF ще създадат революционна модна платформа

Google и WWF ще създадат революционна модна платформа Снимка: Photo by Janko Ferlič on Unsplash

Google и WWF Швеция обявиха партньорство, което ще помогне на марките в модната индустрия да си набавят материали по по-отговорен начин.

Заедно двете влиятелни организации ще създадат платформа, която събира данни за рисковете за околната среда и въздействието на различни текстилни продукти. WWF Швеция създаде подобен инструмент с IKEA през 2018 г. - сега новото партньорство на организацията има за цел да използва именно тази идея за революция в модната индустрия.


Изпълнителният директор на WWF Швеция, Хакан Виртен, коментира, че сътрудничеството с Google прави предишната работа на НПО „още по-мощна“. Предоставянето на толкова достъпната за повече компании платформа за устойчивост за свободно ползване ще помогне за „трансформацията на цялата индустрия“, обясни той.


Голяма част от екологичните щети на дрехите, които носим, се извършват през най-ранните етапи от производството. За отглеждането и обработката на суровини, като памук, се използват огромни количества вода и се генерират много емисии на парникови газове, преди текстилът да стане панталон, риза и рокля, които в крайна сметка купуваме.


Модната индустрия произвежда 20% от отпадъчните води и 10% от въглеродните емисии в световен мащаб. Ако марките не направят веригите си за доставки по-устойчиви, една четвърт от въглеродния бюджет, който цели да поддържа глобалното затопляне под 1,5 градуса по Целзий, ще бъде използван за изработката на нашите дрехи до 2050 г.


Проблемът е, че в момента ранните етапи на производство като боядисване на текстил и обработка на суровините са разпространени в много страни и затова прозрачността практически не съществува. Използвайки информацията за околната среда на Google Earth и AI технологията за обработка на данни, технологичният гигант се надява да попълни пропуските, когато става въпрос за устойчиво снабдяване.


Този първоначален етап на технологията разглежда само памук и вискоза, тъй като информацията за тяхното производство е по-широко достъпна. Партньорството с WWF ще предостави повече данни за различни материали, както и за страните, в които са произведени, за да позволи разширяването на инструмента за анализ на веригата на доставки.


Нашата амбиция е да създадем платформа за вземане на решения, обогатена с данни, която да позволява анализиране на веригата за доставки по начин, който не е бил възможен досега в този мащаб - каза Иън Патинсън, ръководител на отдела за клиенти на дребно в Google UK. - Партньорството с WWF обединява техническия капацитет на Google Cloud, включително анализ на големи данни и машинно обучение, и дълбоките познания на WWF за оценка на суровините.“

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: