Google влага 1 милиард долара в партньорства с глобалната преса

Google влага 1 милиард долара в партньорства с глобалната преса Снимка: Pixabay

Американският гигант ще предложи нов продукт, който позволява на онлайн медиите да създават и публикуват съдържание чрез неговата платформа и да получават възнаграждения за това.

Главният изпълнителен директор на компанията Сундар Пичай обяви миналата седмица в публикация в блог, че Google възнамерява да инвестира 1 милиард долара в партньорства с издатели на новини по целия свят. „Този ​​финансов ангажимент ще позволи на издателите да създават и подбират висококачествено съдържание“, обяви той.

И уточни, че новият продукт ще бъде достъпен първо в Google News на Android, след това на Google News на iOS (операционната система за мобилни устройства на Apple), съобщава Les Affaires. Накрая продуктът ще бъде разгърнат и чрез стандартни търсения (Google Search), както и в персонализираната информационна емисия, предлагана от Google – Google Discover.

Според Google вече са подписани споразумения с близо 200 издатели от Германия, Бразилия, Аржентина, Канада, Обединеното кралство и Австралия, като новото съдържание ще се появява в Google News Showcase. Сред цитираните имена на издатели, с които са сключени договори, са „Der Spiegel”, „Stern”, „Die Zeit” и местни издания като „El Litoral”, „ SooToday“ и др. В момента се водят преговори също с медии от Индия, Белгия и Нидерландия.

Новият продукт ще позволи на участващите издатели да създават статии с „повече дълбочина и контекст“, подкрепени с хронологии, цитати от презентации и свързани статии. „Ще има и други важни компоненти като видео, аудио и ежедневни акценти“, добави Пичай.

Google, подобно на други големи интернет платформи като Facebook, досега често бе критикуван от издателите, че използва тяхното съдържание в своя полза, без да те да получават възнаграждение за това. Сега очевидно този пропуск ще бъде поправен.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: