Facebook отхвърли 2,2 млн. реклами, свързани с изборите в САЩ

Facebook отхвърли 2,2 млн. реклами, свързани с изборите в САЩ

Кампанията на Тръмп е похарчила 48,7 млн. долара за реклама в социалната мрежа.

Общо 2,2 милиона реклами във Facebook и Instagram са отхвърлени, 120 000 публикации са оттеглени заради опит да манипулират гласуването на предстоящите президентски избори в САЩ. Това заяви пред CNBC вицепрезидентът на Facebook Ник Клег. „Бяха публикувани предупреждения за 150 милиона примера за невярна информация, публикувани онлайн", каза още той.

По данни от рекламния офис на компанията рекламите от политици и политически кампании представляват поне 3% от очакваните приходи на Facebook за третото тримесечие. За цялата 2020 г. ще представляват 0,5%. 

По данни на CNBC политическите рекламодатели в САЩ са похарчили поне 264 млн. долара за реклами във Facebook през третото тримесечие. Компанията също така направи публични всички политически разходи за реклама чрез своята рекламна библиотека. Президентските кампании бяха най-големите политически рекламодатели във Facebook през тримесечието. Кампанията на Тръмп е похарчила 48,7 млн. долара, докато кампанията на Байдън е отделила 45,4 млн. долара за реклами във Facebook.

Google, който е най-голямата компания за интернет реклама, ограничи възможността потребителите да бъдат насочвани чрез политически реклами. Twitter напълно забрани политическата реклама, след като главният изпълнителен директор Джак Дорси обяви, че „обхватът на политическите послания трябва да бъде спечелен, а не купуван“. TikTok също забранява политически реклами.

Така Facebook се превърна в доминиращата рекламна платформа за политически кампании. Компанията беше изправена пред силна критика от страна на законодателите, регулаторите и дори инвеститорите, че позволява разпространението на невярна информация и дава възможност на политическите групи да се възползват от насочващи инструменти, с които да манипулират аудиторията.

Доскоро социалната мрежа позволяваше политическите реклами с аргумента, че друг подход би бил ограничение на свободата на словото. Промяната в политиката на Facebook идва, след като президентът Доналд Тръмп отказа да се ангажира с мирен трансфер на властта, ако загуби, коментират СNBC. 

„Въпреки че рекламите са важен начин за изразяване на мнение, ние планираме временно да спрем пускането на всички социални, предизборни или политически реклами в САЩ след затварянето на избирателните секции на 3 ноември, за да намалим възможностите за объркване или злоупотреба“, съобщават от компанията в публикация. „Ще уведомим рекламодателите, когато това правило бъде отменено“, добавят от Facebook.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: