7 съвета как да откриете нови възможности за растеж на вашия бизнес

7 съвета как да откриете нови възможности за растеж на вашия бизнес Снимка: shutterstock.com

Едно е да се измисли и да се започне бизнес, съвсем друго е да се определи и да се оптимизира неговият потенциал за растеж. Това е нещо, с което се сблъскват много предприемачи, тъй като фирмата им се развива, променят се средата наоколо и предпочитанията на клиентите.

Стивън Делби, основател на мобилната мрежа за деца Gabb Wireless, споделя в печатното издание Entrepreneur седем съвета, които ще ви помогнат да откриете потенциала за растеж на вашия бизнес.

1. Идентифицирайте неудовлетворените нужди на клиентите си.

Един от най-добрите начини да определите в кои области може да се развива и расте вашият бизнес, е да идентифицирате все още неудовлетворените нужди на клиентите си. Именно по такъв начин аз започнах бизнеса си и продължавам да използвам същата стратегия за търсене на нови възможности. Има много проблеми на клиентите, които все още предстои да бъдат решени.

 Започнете с вече съществуващата ваша аудитория и директно попитайте потребителите какви са най-неотложните им проблеми. Умението да изслушвате събседника е от решаващо значение за получаване на достъп до такива инсайти. В процеса на допитването можете да спечелите точки в очите на своите клиенти, защото те ще оценят вашия интерес и загриженост ъм тях.

Аз например използвах анкети, фокус групи и индивидуални интервюта, за да реализирам потенциала на този ресурс.

2. Преосмислете продукта си за нова аудитория.

Първият ми съвет води до втория. След като научих повече за проблемите на моята аудитория, аз открих нова демографска група, която също би могла да се възползва от мое ново решение в бизнеса. Фактът, че произвеждам продукт, предназначен за деца, не означава, че нямам възможност да помогна и на други възрастови групи да разрешат проблемите си с помощта на технологиите.

 Макар че това ще изисква да направите промяна на произвеждания от вас продукт и на списъка с функции, винаги си струва да помислите как вашето иновативно решение може да бъде преобразувано, за да помогне на друга целева аудитория. Такива компании като Stitch Fix и Allbirds, например, преминаха от услуга, изключително за възрастни, до разширяване на продуктовата си гама, в това число за деца. Това е възможно да бъде направено с нестандартно мислене.

3. Помислете за евентуално стратегическо партньорство.

Много предприемачи са привлечени от идеята за стратегически партньор, който може да им предостави ресурси, инфраструктура и разпознаваемост на бранда, за да изведат те своите продукти или услуги на следващо по-високо ниво. Тази стратегия може да бъде печеливш начин да разширите мащаба на бизнеса си, особено когато много големи компании са достигнали вече до ниво на зрялост и стабилност и търсят начини да израснат още повече.

Независимо от това колко примамливо може да изглежда предложението за стратегическо партньорство, не бързайте обаче да го приемете веднага. Знайте цената си и бъдете верни на своите собствени цели и принципи.

Бъдете готови за преговори или продължавайте да търсите най-доброто стратегическо партньорство. Не бързайте, отделете достатъчно време за това, защото ще е необходимо оглеждане и преосмисляне на доста неща и сериозно проучване, за да сработи партньорството и за двете страни.

4. Обърнете внимание на оплакванията и на отзивите на клиентите си.

Никой от нас не иска да признае, че правим нещо не както трябва в нашия бизнес. Но е факт, че можем да не удовлетворим всички клиенти и да пропуснем значителен потенциал за растеж, ако не обърнем внимание на това.

Ето защо обратната връзка, отзивите, записите на телефонните обаждания и писмените оплаквания могат да стимулират растежа на бизнеса ни. Те показват кои са конкретните области за подобрение. И когато клиентите видят как сте реагирали на техните проблеми и жалби и сте направили необходимите промени, има голяма вероятност те да се върнат.

Според доклад на Salesforce 72% от клиентите дори ще споделят своя опит в своя кръг на общуване, което ще помогне за привличането на повече потребители. В резултат на това няколко изменения в бизнеса, направени от вас, ще създадат постоянен потенциал за растеж.

5. Не се фокусирайте върху традиционните канали за растеж.

 Съществуват много ръководства за развитие на бизнеса, които описват диверсификацията на продукти и услуги и други традиционни стратегии. Разбира се, рисковано е да се открива уникален или непроверен все още път към растеж. Но представете си какво ще е, ако това сработи и постигнете успехи!

Хората се смееха на Илон Мъск, когато той говореше за идеята си за комерсиални космически пътешествия и ракети за многократно използване. Сега вече никой не се смее на това.

Дори и коронавирусната пандемията ни показа нови пътища към растеж. Благодарение на кризата се появиха възможности за разработване и стартиране на нови продукти, услуги, подобряване на ефективността на бизнеса и осигуряване на приходи.

6. Направете това умствена, а не физическа игра.

Всеки бизнесмен е винаги забързан и работи усилено. Но денонощната работа няма да ви помогне да разгърнете потенциала за растеж или да го реализирате. Не знам за вас, но в моя случай този график без почивка изтощава тялото и мозъка ми. Това определено не генерира нови идеи и възгледи за нещата, което ми показва, че не е най-ефективният начин да се разгърне потенциалът.

 Вместо това аз се разхождам, играя с децата си, чета книги, слушам подкасти и прекарвам време на свеж въздух и открито. В такива моменти мозъкът ми се зарежда и запалва творческия ми огън. По този начин успях да измисля как да подобря бизнеса си, да взаимодействам с клиентите и да взема под внимание това, което те споделиха с моя екип.

Отпочиналият предприемач вижда възможностите много по-добре от този, който е преуморен от работа.

7. Преминете от планиране към действия.

Списъците, проучванията и планирането са важни начини да оцените бизнеса си относно потенциала за растеж. Въпреки това някои предприемачи се спират дотук, зацикляйки на размишления за постигнатото до момента, без да се придвижват на ново, по-високо ниво.

 Това може да произтича от страх и някакви опасения. Или от неразбиране как да се направи следващата крачка. Тук вероятно ще ви е нужна помощта на ментор или бизнес консултант. Те могат да ви подтикнат към действие.

 Предприемачите започват бизнес, защото имат големи идеи и искат да ги реализират. Но не позволявайте на тръпката ви да избледнее след само една идея. Продължете да създавате и въвеждате новаторски идеи в бизнеса си и да създавате нови неща и ще видите как вашият бизнес се разраства.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: