5 причини, които пречат на електромобилите да станат популярни

5 причини, които пречат на електромобилите да станат популярни Снимка: fakti.bg

С всяка година броят на производителите на електрически автомобили се увеличава, но продажбите на такива превозни средства обаче не нарастват с такива темпове, каквито биха искали техните създатели. Каква е причината?

 

Британската фирма производител на смазочни материали Castrol публикува изследване със заглавие Accelerating the EVolution, което идентифицира 5 основни причини, които пречат на електрическите автомобили да станат популярни.

 

Класацията е направена въз основа на допитване до почти 10 000 собственици на автомобили, представители на 750 транспортни компании и 30 експерти от автомобилната индустрия.

 

1. Високата цена на електрическите автомобили

 

Докато електрическите автомобили струват повече от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, аудиторията не е готова да ги купува. 63% от респондентите заявяват, че цената на електрическите автомобили е твърде висока за тях, за да обмислят купуването им. Като оптимална цена на електромобила анкетираните посочват $ 36 000.

 

2. Времето за зареждане

 

По време на пътуване с автомобил с бензинов или дизелов двигател планираното спиране за почивка на шофьорите трае средно 21 минути. Зареждането им на бензиностанцията отнема около 10 минути.

 

Зареждането на електрическо превозно средство трае средно 31 минути, и то при условие че автомобилът е свързан към станция за експресно зареждане. Далеч не всеки е готов да чака толкова дълго, за да продължи пътуването си.

 

3. Изминатото разстояние с едно зареждане

 

В момента автомобилите с двигатели с вътрешно горене предлагат среден пробег на колата с едно зареждане на гориво от 500 до 1000 километра, докато електрическите автомобили не могат да се похвалят с такъв пробег.

 

Според анкетираните електрическите автомобили ще могат да станат масови само тогава, когато средният им пробег, без да е необходимо да се презареждат, стане най-малко 469 километра.

 

4. Липсата на изградена инфраструктура

 

70% от участниците в анкетата искат да видят станциите за зареждане близо до дома си, 67%  - близо до работното си място, а за 62% от тях е по-важно енергията в тези зарядни станции да е добита от възобновяеми източници.

 

Като цяло всички запитани отбелязват недостатъчно развитата инфраструктура за повсеместното разпространение на електрическите автомобили.

 

5. Ограничената гама от модели

 

Анкетираните обственици на автомобили са готови да обърнат внимание на електрическите автомобили само при условие че електрическата версия ще се появи в желания от тях модел.

 

54% от частните собственици на конвенционални автомобили и 53% от отговарящите за корпоративните автопаркове са готови да преминат към електрическо превозно средство, ако не трябва да се откажат от обичайния модел, с който са свикнали.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: