3 финтех възможности след 2020 г.

3 финтех възможности след 2020 г. Снимка: https://pixabay.com/

Индустрията на финансовите услуги претърпя сериозни смущения, но това само отвори възможности за предприемачите да използват технологиите за по-ефективно предоставяне на услуги.

2020-а беше година на безпрецедентно прекъсване за всички сектори на бизнеса и човешката дейност като цяло. Секторът на финансовите услуги не е изключение. Банките бяха затворени, поне временно, а много други услуги, на които потребителите са разчитали, бяха забуксували в различна степен. Например много банки бяха принудени да затворят няколко клона, които представляваха основните точки за контакт на голяма част от клиентите.

На фона на всички прекъсвания технологиите са основната опора за индустрията на финансовите услуги, както и за други обществени сектори. Стартиращите финтех компании успяха да запълнят празнината, оставена от традиционните банкови институции, с техните решения, които изискват минимален човешки контакт, като по този начин спазват разпоредбите за социално дистанциране и същевременно поддържат или дори повишават нивото на удобство за клиентите. Тъй като нещата се нормализират, вероятно много клиенти, които са започнали да използват финтех услуги от необходимост, ще продължат да ги използват по избор. В резултат на това в сектора сега има огромна възможност за инвеститори и предприемачи. Следват някои от най-обещаващите вертикали.

Услуги за цифрово плащане

Във време, когато електронните срещи, електронното обучение, електронните партита и разнообразието от други традиционно физически дейности бяха насочени към интернет, не е изненадващо, че електронната търговия напоследък бележи огромен подем. Скокът в транзакциите за електронна търговия е драстичен на много места, като Италия отчита ръст от 81%, според Mckinsey & Company, а според нов доклад на Digital Commerce 360, сумата, изразходвана от клиенти при търговци на дребно в САЩ, е нараснала с 30% (60,42 млрд. долара) през първите шест месеца на тази година в сравнение със същия период на миналата година. Компаниите за обработка на плащания са нараснали в тандем с нарастването на електронната търговия и вероятно ще продължават, тъй като нормалните дейности се възобновяват и клиентите започват да използват цифрови платежни услуги, за да плащат за повече неща, за които обикновено биха използвали пари в брой или банкови преводи.

Дигитално инвестиране

Никога досега инвеститорите на дребно по целия свят не са били толкова активни на фондовия пазар, търгувайки в големи обеми и оказвайки силно влияние върху цените на акциите. Увеличението на инвестициите на дребно е вследствие на няколко фактора, включително хората, които са вкъщи през повечето време, заедно с лесния достъп до информация, която преди е била ограничена само до по-напредналите инвеститори. Потенциалът е огромен, според Гордън Гао, главен изпълнителен директор на Waykichain: „Ефектът от това е демократизация на инвестициите - поставяне на силата, която може да повлияе на глобалните пазари, в ръцете на обикновените хора. Бизнесът, който може да надгражда тази тенденция, за да помогне на хората да получат личните си финанси, ще може да извлече огромни ползи в средносрочен и дългосрочен план. Докато компаниите помагат на своите потребители да реализират печалба или да намалят разходите си, те няма да имат нищо против да плащат за услугите.“

Цифрово кредитиране

Прекъсването на бизнеса и съкращенията по целия свят очаквано доведоха много хора и домакинства до финансова криза. Въпреки че някои правителства отпуснаха стимулиращи средства директно или индиректно, все още до голяма степен финансовите институции не предоставят достатъчно заеми на физическите лица и предприятия. Финтех компаниите успяха да надминат традиционните си аналози и в тази област, използвайки напредналите технологии за изкуствен интелект, за да проверяват кандидатите и да оценяват тяхната кредитоспособност. Тези заеми са по-бързи и по-удобни за потребителите, поради което цифровите заемодатели като Funding Circle и Kabbage срещнаха много голям интерес от страна на собствениците на малък бизнес, кандидатстващи за Програмата за защита на заплатите. Фактите сочат към продължаване на преминаването към дигитални заемодатели, като компании като Корейския PeopleFund отчитат нарастване на по-възрастните потребители, за разлика от милениалите, които преди това са доминирали.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: