10 топ практики - как да планираме съдържанието в социалните си мрежи през 2020 г.

10 топ практики - как да планираме съдържанието в социалните си мрежи през 2020 г. Снимка: Sitepronews.com

Днес социалните мрежи са златна мина за всеки бизнес. Това е особено вярно за бизнеси, които се целят основно в младите хора. 
Социалните мрежи са най-доброто място, което събира наедно много млади хора и ангажираността им там улеснява в пъти продажбата на стоки или предоставянето на всякакви услуги. Нищо чудно, че всеки бизнес използва тези мрежи, за да засили оборотите си.

Навигация
Освен с предимства, социалните мрежи идват и със своите уникални предизвикателства. На първо място стои проблемът с навигацията. 
Много хора не знаят как да се ориентират в различните платформи, които съществуват. Въпреки че повечето платформи са разработени за лесно ориентиране, има някои съществени разлики между тях. За да използвате оптимално всяка мрежа, трябва да познавате силните страни на различните платформи. Това може да е предизвикателство, особено за собствениците на фирми, които вече се борят да поддържат бизнеса си на повърхността.

Преодоляване на „шума"
Съществува и проблемът с претоварването на пространството в социалните мрежи. Поради нерегламентирания им характер в тях може да се случи всичко. Някои се възползват от това, защото липсата на цензура позволява да се рекламира почти всичко. Резултатът обаче е претоварване и задръстване на пространството. Необходими са много усилия, за да бъдете разпознати и чути над „шума“ на социалните медии.
Да не забравяме, че има и много други фирми с подобен на вашия бизнес, така че освен всичко трябва направите марката си по-различна от конкуренцията.

Липса на съдържание
И накрая стои въпросът с липсата на съдържание. Много маркетолози не знаят как да създадат съдържание, за да популяризират марката си. Това възниква или поради недостиг на иновативни идеи, или поради липса на интуитивност по отношение на актуалните тенденции. Този последен проблем е жизненоважен, защото след като имаме съдържание, всичко останало намира своето място. Без значение колко ангажиращ или отдаден е маркетингът, ако в социалните медии няма добро съдържание, ангажираността ще бъде ниска. Кои са десетте топ практики за планиране на съдържанието в социалните мрежи, които ще бъдат особено важни и през настоящата 2020 г.? 

1. Опознайте публиката си
Това е първата стъпка от планирането на съдържанието в социалните мрежи. Планът трябва да бъде скроен според специфичните нужди на вашата аудитория. За да бъде възможно това, вие трябва да знаете за кого е това съдържание. Ако не познавате аудиторията си, не можете да ѝ предоставите това, от което се нуждае. В този случай вие просто ще губите време и усилия напразно.
За да опознаете публиката си, ще трябва да се върнете към черновите. Коя е вашата целева аудитория? Дали това са тийнейджъри, разведени майки или други? Тогава трябва да насочите вниманието си към настоящите клиенти. Разберете защо са останали с вас през цялото това време. Открийте общата нишка помежду им.

2. Изберете платформата, която ви върши най-добра работа
Както посочихме по-рано, има много различни социални мрежи. Въпреки това не е ефективно да се фокусирате върху всички тях. Трябва да откриете тази, която ви върши най-добра работа, и да се придържате към нея. Преди да изберете, трябва да проучите тяхната демография. Помислете кой съставлява по-голямата част от абонатите на тази платформа и дали тези абонати съответстват на вашата целева аудитория.

3. Използвайте календар за социални мрежи
При планирането на вашето съдържание в социалните мрежи ваша пътеводна светлина може да бъде календарът за социални мрежи. Този тип календари улеснява проследяването на публикациите. Така най-добре ще знаете какво и кога трябва да публикувате.
Планирането гарантира, че няма да претрупвате страницата си и по този начин ще имате свободно време да се съсредоточите върху други неща. Освен това ще ви помогне да наблюдавате членовете на вашия екип. Можете лесно да проследявате крайните срокове и да наблюдавате работата, която се извършва. Наличието на календар помага за стратегическото планиране на редовното и ангажиращо съдържание.

4. Обръщайте внимание на ангажираността
Трябва непрекъснато да се стремите да поддържате аудиторията си ангажирана с вашето съдържание. Планирайки съдържанието на социалните си мрежи, трябва да вземете предвид стратегиите за увеличаване на ангажираността. Един добър начин да направите това е задаването на въпроси. Каквато и платформа да използвате, Facebook, Instagram, Twitter или LinkedIn, въпросите винаги подобряват ангажираността. Но тези въпроси трябва да бъдат добре обмислени. Те трябва да са свързани с вашата марка. Можете да зададете и тематични въпроси. Ако задавате въпросите в конкретен ден, аудиторията ви може дори да започне да ги следи с очакване.
Освен това можете да споделяте задкулисно съдържание с вашата публика. Това работи много добре в Instagram. Допускането на последователите във вътрешния ви кръг е отличен начин да стимулирате ангажираността. Важно е също така да използвате визуално съдържание, защото то е по-ангажиращо.

5. Фактор в състезанието
Планирайки съдържанието си в социалните медии, трябва да знаете какво прави конкуренцията. Разбира се, идеята не е да ги копирате или имитирате, а да придобиете представа какво прави вашата конкуренция. Това ще ви помогне да изградите по-добре стратегията си и да планирате съдържанието. Например, ако вашите конкуренти генерират повече ангажираност от вас, може да помислите защо това е така и да направите съответните корекции.

Когато проверявате конкуренцията, също трябва да имате предвид и какво се говори за вас. Можете да се свържете с инфлуенсъри и други лица от бранша. Попитайте ги за обективна оценка на вашата марка и препоръки какво можете да подобрите. Когато знаете какво е мнението за вас, ще разкриете слабите и силните си страни и по този начин ще имате възможност да се справяте по-добре. Трябва също така да знаете какво се случва в индустрията като цяло. Проверявайте тенденциите и новите разработки. Уверете се, че ако се появи нещо ново на хоризонта, вие ще знаете за това. Освен това се стремете да поддържате аудиторията си информирана. Те трябва да ви познават и да ви се доверяват, че ще получат от вас информация за всички новости.

6. Изградете имидж на марката
Трябва да имате разпознаваем тон в социалните медии. Официален или игрив тон искате да имате? Изображения или текст възнамерявате да използвате повече? Публиката преценява начина, по който изглеждате онлайн, нещата, които казвате, и ангажираността ви. Жизненоважно е във всяко изображение да бъде вложена мисъл, също както се влага мисъл в подбора на думи и фрази за публикациите.

7. Бъдете последователни
Постоянството не стои под въпрос при планирането на съдържанието ви в социалните мрежи. Вашата аудитория трябва да знае какво да очаква от вас и кога. Трябва да се стремите да бъдете последователни в имиджа на вашата марка и вашите ценности. Нужно е известно ниво на предвидимост, тъй като хората ще бъдат по-склонни да се ангажират с бизнес, с който се чувстват обвързани по някакъв начин и който задоволява техните нужди.

8. Отстоявайте себе си
Ценностите на вашата марка трябва да останат непроменени. Ако сте се ангажирали с предоставянето на определен стандарт стоки или услуги, придържайте се към него. Не правете компромиси, дори когато печелите от такива. Вашата аудитория винаги ще усети, когато се отклоните от установените ценности на марката. Опитайте се да бъдете максимално последователни.

9. Останете будни
Постоянството означава да отговаряте на всеки коментар. Това е ефективна стратегия, която често се пренебрегва. Когато не отговаряте на коментари, създавате усещане за ленивост. Изпращате посланието, че не се интересувате от това, което потребителят има да каже. Отговорът ви може да бъде дори простичкото „Благодаря“. Понякога това е напълно достатъчно.

10. Бъдете отдадени
Трябва да знаете, че не всичко ще премине напълно гладко. Ще усещате неравностите по пътя, а резултатите могат да дойдат по-бавно от очакваното. Решителността и отдадеността са ключовите елементи на успеха. Прилагайки тези принципи, трябва да се стремите да изградите доверие с аудиторията си, а то не идва лесно. Ще отнеме време, преди хората да започнат да ви се доверяват, така че трябва да сте последователни, докато това да се случи.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: