
Как Twitter ще ограничава хората да споделят статии, които не са чели
- SEO & социални медии
- Източник: The Guardian
- Автор:

С този експеримент компанията се надява да „насърчи информирана дискусия“ в социалните медии. Компанията въвежда питане към хората дали наистина искат да ретуитнат връзка, в която не са влизали, в тест, който е насочен към някои потребители на устройства с Android.
„Споделянето на статия може да предизвика разговор, така че може да искате да я прочетете, преди да я туитвате“, казва Twitter в изявлението си.
„За да спомогнем за насърчаване на информирана дискусия, тестваме нова подкана на Android - когато ретуитвате статия, която не сте отворили в Twitter, можем да попитаме дали не бихте искали първо да я прочетете.“
Проблемът на потребителите да споделят връзки, без да ги четат, не е нов. Проучване от 2016 г. от компютърни учени от Columbia University и Microsoft установи, че 59% от линковете, публикувани в Twitter, никога не се кликват. По-малко академично обвързана, но по-показателна, беше друга статия, публикувана през същата година със заглавието „Проучване: 70% от потребителите на Facebook четат само заглавието на научните истории, преди да коментират“. Уебсайтът за фалшиви новини Science Post събра около 127 000 споделяния за статия, която е почти изцяло lorem ipsum запълване на съдържание.
Решението на Twitter не е да забрани подобни споделяния, а да включи „съпротива“ в процеса, за да се опита да подтикне някои потребители да преосмислят действията си в социалната мрежа. Това е подход, който компанията използва по-често напоследък, в опит да подобри „здравето на платформата“, без да се сблъсква с обвинения в цензура.
През май компанията започна да експериментира с молба към потребителите да „преразгледат“ отговорите си, ако се канят да изпращат туитове с „обиден език“ към други хора. „Когато нещата се нагорещят, можете да кажете неща, които не мислите“, обясниха от компанията. „За да ви позволим да преосмислите отговора си, провеждаме ограничен експеримент в iOS с подкана, която ви дава възможност да преразгледате отговора си, преди да бъде публикуван, ако използвате език, който може да бъде вреден.“
Този ход се оказа по-малко ефективен, тъй като филтърът на компанията открива както истинска омразна реч, насочена към другите, така и безобиден разговор между приятели (ако е с "вулгарни" думи).
„Опитваме се да насърчим хората да преосмислят поведението си и да преосмислят езика си, преди да публикуват, тъй като те често са афектирани и могат да кажат нещо, за което после да съжаляват“, заяви глобалният ръководител за доверие и безопасност на уебсайта на Twitter.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
