
Twitter отбеляза публикация на Тръмп като „фалшиво твърдение"
- SEO & социални медии
- Източник: theguardian.com
- Автор:

Twitter реагира за пръв път на публикациите на Тръмп и към етикета „фалшиво твърдение” бе добавен линк за разясняване на фактите по темите.
Откакто Тръмп влезе в Белия дом, той е използвал своя акаунт в Twitter за заплашване на световен лидер с война, периодично репостване на расистко настроени личности и преди няколко дена разпространи лъжа за смъртта на Лори Клаусутис през 2001 г. През цялото това време, въпреки молбите на близките на починалата, Twitter остана непоколебим в отказа си да цензурира държавния глава, дори твори нова политика, която да позволява туитовете от „световни лидери“, които нарушават правилата на мрежата, да остават.
Компанията постави етикети към поредица от туитове на Тръмп относно организацията на изборите в Калифорния. Етикетите с „фалшива информация” бяха приложени часове след публикуването им. Говорител на компанията потвърди, че действията им са в резултат от нарушаването на „политиката за гражданска почтеност“ на Twitter, която цели да противодейства на потребители, целящи да „манипулират или да се намесват в избори или други граждански процеси“ чрез публикуване на подвеждаща информация.
Кликването върху икона до публикацията ще свързва потребителите със страница на Twitter, в която с туитове от редица журналисти и публикации от разнообразни източници се обяснява защо твърденията на Тръмп са „необосновани“ и неверни.
Тръмп отговори с две публикации, повтарящи фалшивите му твърдения, и обвини Twitter за „намеса в президентските избори 2020“. „Twitter напълно задушава свободата на словото и аз като президент няма да позволя това да се случва!“, написа той.
Туитовете на Тръмп включват множество неверни изявления за плана на Калифорния за разширяване на достъпа до гласуване, използвайки пощата, на фона на епидемията от коронавирус.
Ето и част от туитовете на Тръмп:
“@realDonaldTrump
НЯМА НАЧИН (НУЛА!) използването на бюлетини по пощата да не бъде нещо друго освен измама. Пощенските кутии ще бъдат ограбвани, бюлетините ще бъдат подправяни и дори незаконно разпечатвани и подписвани. Губернаторът на Калифорния изпраща бюлетини на милиони хора…”
“@realDonaldTrump
...хората, живеещи в щата, независимо кои са или как са стигнали до него, ще получат бюлетини. Това ще бъде проследено от професионалисти, които ще кажат на тези хора, много от които дори не са мислили да гласуват преди, как и за кого да гласуват. Това ще бъдат фалшиви избори. Няма начин!”
Твърденията на Тръмп за Калифорния са погрешни, тъй като държавата не изпраща бюлетини на всеки, който живее в щата, а само на регистрираните избиратели. Говорителят на държавния секретар Алекс Падила - Сам Матийс, заяви, че само активните избиратели в щата ще могат да гласуват по пощата.
Мениджърът на кампанията на Тръмп - Брад Парскале, обяви, че според него решението на Twitter е опит на Силициевата долина да „възпрепятства президента Тръмп да предава съобщенията си до избирателите“. Той също така твърди, че „ясните политически пристрастия на Twitter“ са причина кампанията на Тръмп да изтегли рекламата си от Twitter „преди месеци“.
Twitter забрани изцяло политическата реклама през ноември 2019 г. Тогава Брад Парскале обяви промяната в глобалната политика на компанията като „поредния опит на левицата да затвори устата на Тръмп и консерваторите“.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите

Атака с камион остави единадесет жертви и много ранени във Ванкувър, Канада (обновена)
Най-четено от SEO & социални медии
КЕШ клуб
300
3 000
30 000