
Walt Disney се очаква да съкрати 32 000, вирусът порази парковете
- Компании
- Автор:

Walt Disney Co. планира да съкрати 32 000 служители, предимно в своите тематични паркове, тъй като коронавирусът продължава да удря силно бизнеса на развлекателната компания, пише MarketWatch.
Disney обяви 28 000 съкращения на работни места през септември и се очаква да прекрати договорите на своите служители през първата половина на фискалната 2021 г.
Компанията предупреди, че може да предприеме допълнителни мерки, като например да не декларира бъдещи дивиденти и да намали или да не извърши определени плащания, като например вноски за своите пенсионни и медицински следпенсионни планове.
Пандемията от COVID-19 сериозно засегна много компании в световен мащаб, тъй като правителствените блокировки за ограничаване на разпространението на вируса доведоха до затваряне на паркове за отдих, круизни кораби и киносалони. САЩ са сред най-тежко засегнатите от пандемията и не е ясно кога компанията ще може да отвори отново тематичния си парк Дисниленд в Анахайм, Калифорния, който е затворен от март.
В декларацията късно в сряда Disney заяви, че обмисля допълнителни мерки като спиране на капиталовите разходи, намаляване на инвестициите във филмово и телевизионно съдържание и прилагане на допълнителни мерки, предава MarketWatch.
„Някои от тези мерки могат да имат неблагоприятно въздействие върху нашия бизнес“, предупреди компанията.
По-рано този месец Disney обяви втора поредна тримесечна загуба, тъй като пандемията удари основните му бизнеси като тематични паркове и разпространение на филми. Въпреки това бизнесът на компанията, насочен към потребителите, разцъфна: Абонаментите за Disney+ достигнаха 73,7 милиона към 3 октомври, при повече от 60 милиона, съобщени през август.
Растежът на Disney+ накара Disney да насочи още повече вниманието си към услугата. Ранният успех и потенциалният растеж на услугите му за стрийминг са окуражаващи за Уолстрийт, където цената на акциите на Disney се е върнала на предпандемични нива с нарастването на броя на абонатите.
Компанията заяви, че също планира да пусне видео стрийминг под марката Star извън САЩ през 2021 г.
„С неизвестната продължителност на COVID-19 все още предстои да се определи времето на поетапното възобновяване на определени бизнеси. Не е възможно да се прецени точно въздействието на COVID-19 върху нашите операции в бъдещите тримесечия“, казаха от компанията.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
