
Пет съвета как да си осигурим инклузивност в маркетинга
- Пазарен анализ
- Автор:

Аки Спайсър е главен директор по стратегическите въпроси на Leo Burnett Chicago. Той дава 5 съвета за това какво могат да направят специалистите по стратегическо планиране, така че равенството и инклузивността - възможност на човек да участва във всички аспекти на живота на обществото, независимо от пола, външния вид и здравословното състояние - да станат стандарти на индустрията.

Когато в началото започнах да работя с агенции, често се срещах с потенциални клиенти лице в лице и разговарях с тях за техните чувства. Отивах например до фризьорски салон в Ню Йорк и разговарях с млади тъмнокожи мъже за това какво означават бейзболните шапки за тях. Ходех в домовете на емигранти от Южна Азия, живеещи в град Едисон, за да разбера колко е важно за тях да изпращат пари в родината си - на семействата си.
Всичко това ми помогна да разбера нуждите на хората от тяхна гледна точка, в контекста на техния живот. Зад всяка моя идея и предложение стояха реални хора и техните мнения. И аз се чувствах отговорен за това техните истории да бъдат разбрани и разказани правилно.
Осигуряването на инклузивност (приобщаване) е една от основните цели на нашата индустрия. Според мен отделите за стратегическо планиране трябва да играят решаваща роля в този процес и да се съсредоточат върху дългосрочните резултати. Мога да откроя пет цели, които да ни помогнат да повишим общата си културна компетентност и да осигурим мултикултурна репрезентация.
Пет актуални задачи:
- Да считаме културното разнообразие на сътрудниците за преимущество;
- Да разберем как живеят потенциалните ни клиенти;
- Активно да си сътрудничим със своята аудитория;
- Да коректираме данните, отчитайки интересите на нашата аудитория;
- Да разбираме своята отговорност за случващото се.
1. Осигурете културно разнообразие на служителите си
Различните хора мислят различно. Колкото по-голямо е разнообразието сред вашите служители, толкова по-висока е ефективността на работата. Не възприемайте необходимостта от наемане на представители на различни култури като тежко бреме.Това ви дава огромно предимство и ви позволява да получавате релевантни идеи, понятни за вашата аудитория.
Включете в екипите си хора от различни културни групи и етнически малцинства, за да ви бъде по-лесно да разбирате аудиторията си. Така вие ще можете правилно да представите реалността на потенциалните си клиенти - и това е една от основните задачи на специалистите по стратегическо планиране.
2. Узнайте как живеят потенциалните ви клиенти
Да си представяте потенциалните си клиенти като безлична маса или набор от стереотипи е сигурен път към проблемите. Самият аз в началото на кариерата си считах, че трябва да се запозная с представители на различни етнически групи и сега препоръчвам на колегите си да направят всичко необходимо, за да погледнат света през очите на аудиторията си.
В периода на социално дистанциране неизбежно ни се налага да разчитаме на дигиталната реалност. Ние четем блоговете на потребителите и гледаме видео интервюта, вместо да излизаме навън или да разговаряме с клиентите в магазините.
Въпреки това и сега има прости действия, които не трябва да забравяме: да купуваме стоки, да ги използваме и да гледаме какво прави нашата аудитория Винаги съм се застъпвал за значението на данните, но не прекалявайте с тях. Вие ще научите много повече, като излизате навън и общувате с хората, отколкото като анализирате, например, постове в Twitter.
3. Сътрудничете си с вашата аудитория
Съвременният тренд е да предлагаме на клиентите да си сътрудничат с брандовете. В нашата компания възобновихме работата с панелите на кохортите - групи от хора, които са извършили някакво действие в определено време. Каним потенциални клиенти, особено от недостатъчно широко представени групи, за стратегически тестове и брейнсторм.
Така например ние събрахме база данни от първопроходци от поколението Z за международен технологичен бранд и специалисти на стила - за известен търговец на модни дрехи. Смятам, че стратегическите специалисти трябва да носят отговорност за взаимодействието с аудиториите и да управляват общуването с тях по време на целия процес - от събирането на данни до разработването на идеята.
4. Коригирайте данните според интересите на аудиторията си
Ние все повече разчитаме на данни при анализа на аудиториите. Така че сега е моментът да се погрижите статистиката да отразява разнообразието на клиентите. Екипът ми внимателно следи нашите обобщени бази от данни за аудиторията, такива като Simmons/MRI, Global Web Index и Twitter, да осигуряват мултикултурна репрезентация. В момента ние провеждаме вътрешно бета-тестиране на събраните данни в субкултурата на тъмнокожите потребители на Twitter.
5. Осъзнайте своята отговорност
Специалистите по стратегическо планиране трябва да проследят и да се уверят, че равенството и инклузивността се вземат предвид при обсъждането на рекламите и оценката на ефективността на рекламата. Мултикултурната група от проверяващи ще ви помогне да се уверите, че езикът и визуалната гама от реклами отразяват културните специфики на аудиторията и че не са обидни и оскърбителни за тях.
Ние обучихме нашите екипи как да обсъждат с брандовете идеи и действия, които ще помогнат за подкрепата на движението Black Lives Matter. Освен това целите по разнообразяване, равенство и инклузивност (приобщаване) бяха задължителна част от тренингите.
Сега индустрията разбира, че равенството и инклузивността не са само красиви думи. Специалистите по стратегическо планиране могат да повлияят на начина, по който техните агенции наемат служители, взаимодействат с аудитории, събират данни и отговарят за действията си. Така ние можем да създадем атмосфера, която да стимулира способността да разбираме, слушаме и ръководим, отчитайки интересите на другите хора.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
