
Ryanair намалява графика на зимните си полети
- Компании
- Източник: boerse.ard.de
- Автор:

Поради масивния спад на резервациите в резултат на затегнатите ограничения за пътуване, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair допълнително намалява графика си за зимни полети. Главният изпълнителен директор О'Лиъри обвинява правителствата в лошо управление.
Нискотарифната авиокомпания взема под внимание ограниченията в борбата срещу кризата с коронавируса и намалява с една трета зимния график на полетите от ноември до март. Групата обяви в четвъртък, че капацитетът ще бъде намален до 40 процента от предходната година. Ryanair наскоро беше планирала 60-процентно намаление.
Графикът на полетите за октомври вече беше намален на 40 процента. Сега авиокомпанията очаква само 38 милиона пътници за финансовата 2020-2021 г., приключваща в края на март. Ако има допълнително блокиране в ЕС през зимата, броят им може да бъде дори по-нисък.
През изминалата фискална година Ryanair и нейните дъщерни дружества като Laudamotion превозиха почти 149 милиона пътници. Ирландската група оправда съкращението с факта, че спадът в резервациите на билети за ноември и декември се е влошил драстично.
В момента значително повече места остават празни в самолетите. Ryanair очаква коефициент на натоварване от около 70% за годината. Миналата година той беше 95%.
Шефът на Ryanair Майкъл О'Лиъри критикува правителствата, че не се справят с ограниченията за пътуване.
„Ние дълбоко съжаляваме за тези съкращения в зимния график на полетите, които ни бяха наложени от лошото управление на някои правителства във връзка с въздушния трафик в ЕС - каза шефът на Ryanair Майкъл О'Лиъри. - За съжаление, ще има повече съкращения на кабинния екипаж в малкото бази, където все още не сме постигнали споразумение за работното време и съкращенията на заплатите.
О'Лиъри обвини правителствата на Европейския съюз в лошо управление при създаването на полезни правила за въздушен транспорт. Той призова държавите да въведат изцяло системата на „коронавирусен светофар”, така че поне хора от страни и региони с малко нови инфекции да могат да пътуват безпрепятствено.
Досега нискотарифните авиокомпании се смятаха за победители в кризата. Ryanair преброи 7 милиона пътници през август. Това беше голям спад от 53% в сравнение с предходната година, но ясно възстановяване в сравнение с юли, когато бяха превозени 4,4 милиона пътници.
Колапсът на въздушния трафик в резултат на пандемията потопи авиационната индустрия в криза с безпрецедентни размери. Въпреки това нискотарифните авиокомпании като Ryanair стоят по-добре от традиционните авиокомпании.
Книжата на Ryanair пострадаха по-малко от акциите на други авиокомпании. От началото на годината акциите на Ryanair са загубили „само" около 20% от стойността си. За сравнение: в Lufthansa минусът е повече от 55%.
Докато германската група трябваше да бъде спасявана от държавата, Ryanair успя да реагира по-бързо на променящата се пазарна ситуация и да намали разходите си.
Ryanair иска да съкрати най-малко 3000 работни позиции и да затвори множество места, като базата на летище „Хан" близо до Франкфурт, например.
Освен това Ryanair използва умело междинното възстановяване и събра нови пари на фондовата борса. С издаването на нови акции компанията събра около 400 млн. евро в началото на септември.
О'Лиъри често подчертаваше, че касата на Ryanair е набъбнала с 3,9 млрд. и че ирландците разполагат с 333 самолета Boeing на стойност 7 млрд. евро.
Според него трудната ситуация в индустрията по време на пандемията трябва да отдели житото от плявата. „Слабите малки авиокомпании няма да могат да оцелеят в тази криза", каза той през лятото.
Сега изпълнителният директор се връща малко назад. Когато през лятото бяха представени данните за най-лошото тримесечие в историята на компанията, О'Лиъри предупреди за възможна втора вълна: „Това е най-големият ни страх."
Ryanair не е сам с този страх от нови ограничения за пътуване след разрастващата се пандемия на вируса. В допълнение към нискотарифната авиокомпания, чиито акции паднаха с почти 3,5% в четвъртък, тези на Lufthansa се плъзнаха надолу с над 5%.
В цяла Европа индустриалният индекс се срина с повече от 2,5% в четвъртък, което прави авиокомпаниите един от най-слабите сектори. Делът на конкурента на Ryanair - Easyjet, който бавно изчерпва парите си, също падна с повече от 4% по обяд днес.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
