20 000 служители на Volkswagen са съгласни на предсрочно уволнение

20 000 служители на Volkswagen са съгласни на предсрочно уволнение Снимка: marketscreener.com

В зависимост от трудовия им стаж, обезщетенията на някои от тях може да достигнат до € 400 000

Приблизително две трети от вече съгласилите се да напуснат ще се възползват от схемата за ранно пенсиониране. Това съобщи вчера германското издание Bild, позовавайки се на изявление на ръководството на VW пред състава на фабриката във Волфсбург. От концерна не разкриват общия размер на плащанията, но казват, че са постигнали „междинна цел”. 

През декември 2024 г. ръководството на Volkswagen договори мащабна програма за преструктуриране с профсъюза IG Metall. Целта на концерна е до 2030 г. да убеди 35 000 служители да напуснат доброволно, като се възползват от различни компенсаторни програми. 

Междувременно около 130 000 служители са се съгласили на замразяване на трудовите възнаграждения: вместо да увеличи заплатите с 5%, компанията ще насочи тези средства към специален фонд, който наред с други неща ще финансира гъвкави работни графици. Изплащането на увеличението за отпуски (около € 1290) също е отменено. От 2027 г. е планиран допълнителен бонус за членовете на синдиката IG Metall.

В допълнение към съкращенията на персонала, ще бъде преразгледана и производствената програма на Volkswagen, като прогнозите са за намаляване на производството със 734 000 превозни средства годишно. По този начин компанията ще намали разходите за труд и инвестиции и ще осигури годишни икономии до € 1,5 милиарда от заплати. В дългосрочен план Volkswagen очаква да постигне икономически ефект от над € 4 милиарда годишно.

Като част от програмата Volkswagen предвижда от 2026 г. да намали и местата за стажанти, като вместо сегашните 1400 стажантски бройки годишно вече ще се предлагат само 600.

Според синдиката IG Metall, постигнатите споразумения предотвратяват затварянето на заводи. Както отбелязва Bild обаче, бъдещето на работните места остава несигурно на фона на продължаващата криза в германската автомобилна индустрия.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: