
Заплахите и възможностите за купувачите в дигитална среда
- Маркетинг
- Текст:

Доверието на потребителите в електронната търговия е функция от поведението на коректните онлайн търговци и действията на нелоялната конкуренция, както и от тяхната собствена потребителска култура. Това коментира по Bloomberg TV Bulgaria основателят на онлайн платформата “Ние, потребителите” Габриела Руменова.
„Информираността дава възможност на потребителите да правят избори, от които самите те да бъдат удовлетворени. Това означава познания за техните потребителски права, време за проучване на търговеца, продукта и условията за продажба. От друга страна е прозрачността на търговците при оферирането и коректността им не само при сключването на сделката, но и във всеки следващ момент – при доставка, връщане, рекламация и пр. Третият фактор е нелоялната конкуренция и фалшивите оферти, които рушат доверието в електронната търговия.“, посочи експертът.
В студиото на “Бизнес старт” Габриела Руменова коментира резултатите от скорошно проучване върху нагласите на българските онлайн потребители и изрази мнение, че е полезно те да бъдат анализирани от специалистите по потребителска защита и от електронните магазини.
Така например, обстоятелството, че доверието на потребителите в търговеца не е в пряка връзка с това дали пазаруват от т. нар. маркетплейси или директно от електронния магазин на бранда може да послужи на предприемачите при оптимизирането на маркетинговите им стратегии. Друг важен фактор при избора на каналите за продажби са нагласите на потребителите, за които проучването сочи, че 77% от участвалите все още настояват да видят стоката на живо преди да я закупят, а 35% държат да сключат сделката във физически магазин.
Според нея склонността на голяма част от онлайн ориентираните потребители да търсят най-изгодни цени дава основание на електронните търговци да поставят този критерий в основата на конкуренцията помежду им, което може да създаде рискове от влошаване на качеството на стоките. Същевременно, лоялните програми и отстъпките могат да притъпят вниманието на купувачите към оферти от други търговци, чиито условия е възможно да са по-изгодни и без подобни преференции, каза още тя и подчерта, че всички тези рискове се преодоляват с информираност, а това е задача и на експертите по потребителски права.
„Истинските сделки се предлагат от истински електронни магазини. Не в социалните мрежи. Ако потребителят си хареса нещо там, да потърси електронния магазин, където да види повече за търговеца, стоките, начина на извършване на плащането, върху който също все повече трябва да поставяме акцент и в бъдеще“, завърши тя.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Япония е рекордьор по столетници

Анонимна класация ще отличи „най-тъпото” използване на изкуствен интелект

Русия и Беларус подновиха военните учения „Запад“

Светът реагира на руското нахлуване с дронове над Полша

Албания първа в света назначи изкуствен интелект за министър

В какви продукти да инвестираме спестени левове в брой преди еврото?

Лукашенко овободи нова група политически затворници

Полша и Латвия затвориха въздушното пространство по източните си граници
