
Toyota показа по-малки двигатели с вътрешно горене, за които не е нужен бензин и дизел
- Автоиндустрия
- Текст:

Оставайки най-големият производител на автомобили в света, японската корпорация Toyota Motor продължава да настоява, че в обозримо бъдеще никой няма да измести двигателите с вътрешно горене от пазара и следователно има смисъл да се инвестира в оптимизиране на дизайна и характеристиките им.
Toyota, Subaru и Mazda демонстрираха прототипи на нови двигатели с вътрешно горене, които могат да работят с различни видове гориво и са по-подходящи за интегриране в хибриди.
Съвместното представяне на трите компании се проведе под мотото Multipathway Workshop, което предполага наличието на няколко алтернативни начина за постигане на въглеводородна неутралност в транспортния сектор.
Японските производители на автомобили ясно дадоха да се разбере, че двигателите с вътрешно горене на новия етап от своята еволюция трябва да бъдат адаптирани за работа с нови видове горива, включително въглеродно неутрални, Toyota, в сътрудничество с японски горива и химически компании, разработва горива, които позволяват двигателите с вътрешно горене да не отделят въглероден диоксид в атмосферата като страничен продукт от експлоатацията.
Toyota демонстрира на събитието два редови четирицилиндрови двигателя с вътрешно горене от ново поколение, с обем 1,5 и 2,0 литра, които се оказаха с 10% по-компактни и по-леки от двигателите със сравним обем, използвани в момента от корпорация.
Всъщност по-старият двулитров модел превъзхожда 2,4-литровия двигател с турбокомпресор, но е по-лек и по-компактен. Важно е, че тези двигатели първоначално са проектирани да използват различни видове гориво, включително биогорива и втечнен водород.
Важно е, че намаленото тегло и размери на самите нови двигатели с вътрешно горене имат положителен ефект върху околната среда. По-лекият двигател ще намали теглото на автомобила, което означава по-малък разход на гориво и заряд на тяговата батерия, когато става дума за хибриди.
Намалените размери позволяват капакът да се спусне по-ниско, както обяснява Toyota, и това има благоприятен ефект върху аеродинамиката и все още разхода на гориво. Новото семейство двигатели е оптимизирано за използване в хибридни задвижващи системи.
Ръководството на Toyota вярва, че електрическите превозни средства с батерии няма да могат да завладеят повече от 30% от световния пазар през това десетилетие. В структурата на собствените продажби на автомобили на Toyota през първото тримесечие 40% са заети от хибриди с двигатели с вътрешно горене, но делът на акумулаторните хибриди, батерийните електрически превозни средства и автомобилите с водородни горивни клетки представлява не повече от 2,9% от 2,4 милиона коли, продадени от Toyota през периода.
източници:
Блумбърг
Ройтерс
Тойота
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
