
Блокирането заради COVID-19 може да забави икономическото развитие за 40 години
- Важно от "Власт"
- Текст:

Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) направи тази мрачна прогноза във февруарския си междинен икономически доклад за 2024 г., Укрепване на основите за растеж.
Той разглежда глобалните икономически перспективи и прогнозите за инфлацията за 2024 г., както и настоящите геополитически рискове като прекъсвания на търговията поради конфликта в Червено море.
Въздействието на блокирането върху образованието на децата може да забави икономическия растеж
Между 2018 г. и 2022 г., когато започна пандемията, имаше безпрецедентен спад в резултатите от тестовете по математика и четене сред 15-годишните, констатира докладът, позовавайки се на глобалния доклад на ОИСР за международна оценка на учениците (PISA) за 2023 г.
Организацията изчислява, че спадът на това ниво може да има косвен ефект върху глобалната производителност, разпространението на знания и иновациите за 30 до 40 години, тъй като по-ниските резултати от тестовете биха повлияли на оценките в гимназията и в крайна сметка на колежа и възможностите за бъдеща работа.
Много от нас знаеха какво ще се случи. Това, което се случи с децата беше катастрофа.
Дънкан Смит
Член на британския парламент от Консервативната партия
Според авторите на доклада тези цифри се дължат до голяма степен на факта, че някои училища и курсове са възприели онлайн обучението по време на пандемията, а децата от семейства в по-неравностойно положение не са успели да се възползват от предимствата му, както направиха поради липса на ресурси други ученици.
Сред недостатъците на тази форма на обучение за тях е липсата на достъп до интернет или компютри, класни стаи и подкрепа от учители и връстници. Тъй като затварянето на училища продължи с години в някои страни, психичното здраве на някои ученици беше засегнато, което се отрази и на техния академичен живот.
Британският депутат от Консервативната партия Дънкан Смит наскоро призна: „Много от нас знаеха какво ще се случи. Беше катастрофа за децата.“
Реформата в образованието – пътят към успеха
Резултатите от теста обаче разкриха и редица ключови недостатъци в няколко образователни системи, съществували много преди пандемията, и ясно посочиха необходимостта от промяна.
По-специално необходимостта от повишаване на изискванията за квалификация на учителите, както и от подобряване на качеството на преподаване. Според авторите на доклада трябва да се даде повече подкрепа на училищата и децата в неравностойно положение, като им се предоставят по-добри и по-ефективни ресурси.
Със съкращения от Euronews
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Авангардно лечение върна зрението на мъж с генетично прогресивно ослепяване

Тръмп обяви въвеждането на 25% мито на вноса спрямо Индия

Жителите на ЕС внезапно започнаха да губят интерес към електромобилите

Какви са цените на хранителните стоки в европейските градове

Полша все по-често e обект на руски хибридни атаки

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове
