
Защо цените на батериите падат, а цената на електрическите автомобили – не
- Автомобили
- Текст:

Сърцето на електромобилите, литиево-йонните батерии, стават все по-евтини, но цените на самите автомобили остават високи. Нека да видим защо това се случва, пише Gizmochina.
Преди 10 години средната цена на литиево-йонна батерия беше 780 долара за киловатчас. Към 2023 г. тя е спаднала до рекордно ниските 139 долара, благодарение на разширяване на производството и по-ниските цени на суровините.
В същото време, въпреки намаляването на цената на батериите, електрическите автомобили не са станали значително по-достъпни за обикновените потребители. Защо това е така?
На първо място, намаляването на цената на батериите не води веднага до поевтиняване на колите. Производството на електрически автомобил е капиталоемък процес, при който много от разходите не са пряко свързани с батерията. Дори и с евтини батерии, автомобилните производители са изправени пред високи производствени разходи.
Второ, пазарът на електрически автомобили не се разшири толкова бързо, колкото се очакваше. Такова бавно развитие означава, че големите инвестиции в производството на такъв транспорт не са се изплатили, което и доведе до по-високи цени за потребителите. Например през 2022 г. цените на батериите дори се повишиха за кратко поради несъответствието между търсенето и предлагането.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Тръмп си намери оправдание да отлага очакваните санкции срещу Русия (обзор)

OpenAI изиска чатовете на майката на децата на Мъск и негови приближени лица

Аптеките в Германия се сблъскват с липса на медикаменти

Япония е рекордьор по столетници

Анонимна класация ще отличи „най-тъпото” използване на изкуствен интелект

Русия и Беларус подновиха военните учения „Запад“

Светът реагира на руското нахлуване с дронове над Полша

Албания първа в света назначи изкуствен интелект за министър
