
Повишават информираността за компенсациите на пътуващите за закъснели полети
- Транспортни
- Текст:

Във връзка със зачестилите случаи на закъснели полети заместник-министърът на икономиката и индустрията Ивайло Шотев разпореди осигуряването на по-активна информираност относно правата на пътуващите граждани.
Той припомни, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите Европейски потребителски център (ЕПЦ) България, които ще ви съдействат без такси.
Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.
"Освен за закъснели или отложени полети, потребителите могат да потърсят Европейския потребителски център и за други проблеми, свързани с въздушния превоз – например загубен куфар или проблеми с резервацията. Заедно с техните колеги от държавата, където е регистриран търговецът, те ще се постараят да съдействат и да защитят правата на потребителите", каза още зам.-министър Шотев.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Авангардно лечение върна зрението на мъж с генетично прогресивно ослепяване

Тръмп обяви въвеждането на 25% мито на вноса спрямо Индия

Жителите на ЕС внезапно започнаха да губят интерес към електромобилите

Какви са цените на хранителните стоки в европейските градове

Полша все по-често e обект на руски хибридни атаки

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове
