
Поръчките за нов железопътен подвижен състав са ревизирани и изпратени в АОП
- ЖП и метро транспорт
- Текст:

Министерството на транспорта и съобщенията приключи преработката на четирите обществени поръчки за закупуване на нов подвижен състав. Готовите документации са изпратени в Агенцията за обществени поръчки (АОП) и в дирекция „Национален фонд“ към Министерството на финансите за задължителната процедура по предварителен контрол.
Припомняме, че процедурите бяха прекратени от министър Георги Гвоздейков и незабавно бяха назначени комисии, които да ревизират условията по тях. Направените изменения ще доведат до икономия на финансов ресурс, заради премахването на допълнителни дейности в поръчките. Разширени са и критериите за допустимост на участниците, за да се даде възможност за участие на по-широк кръг производители и съответно по-голяма конкуренция между тях.
Освен доставката на подвижния състав, изпълнителят има ангажимент да осигури и неговата поддръжка за 15-годишен период. Премахнато е условието за изграждане на ремонтна база за поддръжка, което не попада в изискванията на ПВУ и крие висок риск от забавяне на изпълнението на целия проект. На участниците се предоставя възможността да организират поддръжката по най-ефективния, икономичен и пазарен начин, който те сами ще определят. Въведена е и допълнителна процедура за проверка на подвижния състав в края на 15-годишната поддръжка, с което производителят ще удостовери, че той е годен за последваща експлоатация.
В новите условия към участниците са заложени изисквания подвижният състав да е в оперативна готовност през 94% или 96% от времето на тримесечие, в зависимост от вида и броя на влаковете. Това изискване регламентира времето за поддръжка от страна на изпълнителя, което не трябва да надвишава предвидените часове. Разписани са също и видовете дейности по поддръжка, както и конкретни срокове за реакция.
Друга новост е заложената формула за индексация на цената на поддръжката, която до момента липсваше в условията. Тя се базира на два публично достъпни индекса – за цените на железопътния подвижен състав и размерът на заплатата в областта на транспорта.
Поръчката за 18 маневрени локомотива е разделена на 2 обособени позиции – за 9 локомотива за маневри вътре в депа и за 9 локомотива за маневри в частично електрифицирани депа и по коловозите от депата до гарите. За първите 9 локомотива отпада изискването за документи за движение по националната жп мрежа. Очаква се с тези промени да бъдат спестени приблизително 25 млн. лева само от тази процедура.
Предвиденият срок за подаване на предложения е 60 дни от обявяването на обществените поръчки. След неговото изтичане, по разпореждане на министър Гвоздейков, е създадена организация за оценяване, класиране, избор на изпълнители и сключване на договори до края на 2023 г. Срокът за изработката и доставка на подвижния състав по четирите поръчки е 33 месеца от подписването на договорите.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Как се движат пазарите днес

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ
