
Защо денят на разпродажбите се нарича черен петък
- Маркетинг
- Текст:

Най-мащабната разпродажба за годината се нарича черен петък. Но защо точно така? Като цяло традициите, приети в САЩ, играят основна роля в това. Работата е там, че за американците всички разпродажби са започвали веднага след Деня на благодарността, пише порталът iXBT.com.
Този празник се отбелязва винаги в последния четвъртък на ноември. Оказва се, че отстъпките в магазините се установявали от следващия работен ден - петък и се удължавали няколко седмици напред.
Но защо тогава петъкът е черен? Това може да се обясни, изхождайки от традициите в счетоводството. По-рано загубите в продажбите са се отбелязвали в червено (т.е. сметките на магазина изризат «на червено»), а печалбите се отбелязвали в черно.
През 80-те години на миналия век, когато терминът "черен петък" току-що се появява, той вече е здраво свързан с разпродажбите. Странното е, че дните на такива разпродажби се провеждат по целия свят, а Денят на благодарността се празнува единствено в САЩ.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Седящият начин на живот увеличава риска от развитие на диабет тип 2

ЕС ще се защитава от дронове с украинска технология

Разследват сериозен проблем в електромобилите Tesla

Швейцария удвои вноса на руско злато

Зеленски е готов да се срещне с Тръмп и Путин

Руската Интервизия се кани да засенчи Евровизия

TikTok се продава – но кои от активите му?

Арестуваха собственика на кораб, причинил опустошителния взрив в пристанището на Бейрут
