
Русия пуска на пазара свой електромобил
- Автомобили
- Източник: www.automotivelogistics.media
- Автор:

Руското правителство започна серийно производство на държавно електрическо превозно средство Zetta (EV) в завод в Толиати.
Новите EVs са най-евтините в техния сегмент на глобалния пазар. Цената на Zetta започва от 450 000 рубли (7300 долара). Renault Twizy единствено е по-евтино, но то не се продава като пътническо превозно средство, а като лек или тежък четириколесник.
За сравнение, доста популярното напоследък Renault Zoe е с базова цена 10 000 долара. Уловката е, че възможностите на руския електромобил са сходни с размерите му и са наистина скромни. При максимално добро представяне на пътя той достига до 97 к.с., но обикновено поддържа около 50.
Батерията е 10 kWh, а пробегът с едно зареждане е до 200 км в идеални условия. Скоростта, която Zetta вдига, е до 120 km/h, но при заредена догоре батерия. Предстои да бъде разработена и версия с малко по-мощна батерия и съответно - по-добри показатели.
Още през 2019 г. са били представени продуктови снимки и идеи как да изглежда прототипът на електромобила. А преди това са изминали и няколко години в планиране, разработка и изпипване на дизайна.
Последното не е особено сигурно дали е било успешно, защото външният вид на компактната кола е леко озадачаващ. Отпред поразително много напомня на електрическата Honda E, но електромобилът завършва някак неочаквано с почти вертикално отсечена задна част.
Правителството планира да направи 2000 от EVs през 2020 г., но годишният капацитет в централата е за 15 000. Тези числа са в съответствие с очакванията на компанията за търсенето на EVs в Русия в краткосрочен и средносрочен план.
Новият завод е с най-високо ниво на локализация в руската автомобилна индустрия, близо 90% за Zetta. Единствената вносна част в конструкцията на електромобила е батерията, която се доставя от GE Power Technology в Китай.
Zetta планира да изнася по-голямата част от продукцията си в чужбина - за Казахстан, Африка и Близкия изток. Руските източници на печата съобщават, че целта за износ е 10 000 EVs годишно, тъй като те все още не са популярни в Русия.
Руската консултантска агенция Autostat съобщи, че през първите 10 месеца на 2019 г. продажбите на EV в Русия са се утроили до почти 1000, в сравнение със същия период на миналата година, когато са продадени 297 бройки. Най-популярните модели бяха Jaguar I-Pace (119 единици) и Nissan Leaf (114 единици).
През 2018 г. Русия обяви серия от мерки за подкрепа за увеличаване на вътрешните продажби на EV (4 -5% от общите продажби на автомобили) от по-малко от 100 бройки през 2017 г. до близо 100 000 бройки до 2025 г.
На 4 май Икономическият съюз на Евразия (ЕСЕ) - търговският блок на Русия, Беларус, Казахстан, Армения и Киргизстан, разкри план за почти изцяло освобождаване на производителите от заплащане на потребителски мита върху автомобилни компоненти за монтаж на EV в Русия.
Министерството на индустрията заяви, че ще похарчи около 70 млн. долара за подпомагане на вътрешното търсене на електро пазар, въпреки че засега държавната помощ не е одобрена от правителството.
Интресен е фактът, че досега не са положени усилия за разработване на инфраструктура за таксуване на EVs. В Русия има между 200 и 250 станции за зареждане, като почти всички те са разположени в Москва и Санкт Петербург.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
