
Как една носна кърпичка спаси парижки театър от фалит
- Култура
- Автор:

Тя смени доволно много притежатели, а всички те се отнасяха с внимание и грижа към нея, защото вярваха, че им носи късмет. Преди два месеца кърпичката за пореден път се сдоби с нов собственик. И заедно с това спаси от банкрут неголям частен театър в Париж.
А цялото пътешествие на малкото парче плат започна, когато Мерилин Монро го изтърва от чантичката си, напускайки тоалетната на апартамента си в хотел „Уолдорф Астория" в Ню Йорк две години преди да почине. Бродираната по краищата кърпичка бе прибрана от служител на хотела, който моментално разтръби за ценната находка и, разбира се, много хора пожелаха да я притежават.
Кърпичката подскачаше от джоб в джоб на къде повече, къде по-малко известни хора от артистичния свят и те често я показваха с гордост на своите събеседници. По някое време тя стигна до поп иконата Анди Уорхол, но не се задържа дълго при него, а продължи пътя си при галериста Лео Кастели. С него кърпичката се озова в Европа. И следващата й спирка за цели 40 години бе при режисьора Атилио Маджоли – италианец, избрал за свой дом Париж, където се стараеше да стопанисва по най-добрия начин единствения италиански театър в родината на франзелите.
Маджоли беше настанил своята „Комеди италиен" в кокетна небесносиня сграда на „Рю дьо ла Гете” 19 в парижкия квартал Монпарнас. В добавка към разкошната фасада театърът разполагаше с доста шик интериор. Удобни червени фотьойли, красиви маски по стените, пищна барокова зала със сцена, на която се поставяха изключително творби от съвременни и класически италиански автори – Маджоли имаше всички основания да бъде доволен от начинанието си. Той постави розовата кърпичка на видно място в приемната си и с благоговение я пази в продължение на четири десетилетия, дълбоко убеден в чудодейната сила на този талисман. Дори й посвети цял спектакъл, който така и бе озаглавен – „Кърпичката на Мерилин Монро”. Без много въображение, но затова пък от ясно по-ясно. И времето показа, че Маджоли бе имал право.
Неговият театър и друг път бе преживявал трудни моменти, но те по нищо не можеха да се сравнят с бедствието, което се стовари върху него през пролетта на 2020 г. Пандемията отне всичките му възможности да издържа трупата и да продължи дейността си и Маджоли се готвеше да обяви фалит.
И тогава на помощ дойде розовата кърпичка. Една юнска сутрин тя смени за сетен път притежателя си, напускайки приемната на „Комеди италиен”. Режисьорът бе изградил истински култ около нея и я бе превърнал в звезда в най-нашумялата си постановка, и тя му се отплати добре – Маджоли получи чек за 300 000 евро, за да покрие дълговете си.
А кърпичката? Тя пое уверено към новия си живот. Поредният й собственик настоя да запази анонимност пред пресата.
„Засега”, би намигнала кърпичката, ако й бе останало време да обмисли тази му смешна претенция. Но вихърът на новите преживявания изтри всички незначителни подробности. Фетиш на нов поклонник, беше време пътешествието й да продължи.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
